صدور احضاریه برای نخست‌وزیر سابق لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت

کدخبر: ۴۳۶۰۳۳
دادستان قضایی لبنان برای نخست‌وزیر سابق این کشور در ارتباط با پرونده انفجار بندر بیروت احضاریه صادر کرد.
صدور احضاریه برای نخست‌وزیر سابق لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین لبنان پس از آنکه از سوی «طارق البیطار» دادستان قضایی لبنان به عنوان متهم در پرونده انفجار بندر بیروت احضار داشت، در دادگاه حاضر نشد و به همین خاطر قاضی البیطار برای وی احضاربه صادر و جلسه را به بیستم ماه آینده میلادی (سپتامبر) موکول کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، اتهامات مذکور علیه دیاب و سه وزیر «حسن خلیل»، «غازی زعیتر» و «یوسف فینانوس» توسط دادستان قضایی سابق «فادی صوان» عنوان شده و قاضی البیطار آن را تأیید کرده است. اتهامامات مطرح شده، سهل‌انگاری و کم‌کاری هستند که منجر به فوت یا مجروح شدن صدها نفر شد.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد) بود که انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ انفجاری که بیش از ۲۰۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت . 

دولت حسان دیاب در پی انفجار مهیب بندر بیروت استعفا کرد؛ «مصطفی ادیب» که در دهم شهریور مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شده بود نیز پنجم مهرماه انصراف خود را از این موضوع اعلام کرد و عقب کشید.  «سعد الحریری» هم که پس از ادیب مأمور به تشکیل کابینه جدید شد پس از نه ماه انصراف داد و اکنون «نجیب میقاتی» مأمور به تشکیل کابینه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید