امیرعبداللهیان اعلام کرد:

اروپا به میزان همکاری اش با ایران پاسخ مثبت می‌گیرد

کدخبر: ۴۳۶۰۵۵
وزیر امور خارجه کشورمان اروپا را تنها تروئیکای اروپایی ندانست و گفت: هر مقدار تروئیکای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند به همان میزان پاسخ مثبت می‌گیرد.
اروپا به میزان همکاری اش با ایران پاسخ مثبت می‌گیرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای حسین امیرعبداللهیان پس از تحویل دفتر وزارت خارجه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: جلسه ستاد تسریع در تامین و واردات واکسن کرونا را امروز برگزار کردیم.
وی افزود: آقای ظریف و کارکنان وزارت خارجه و همچنین سفرای ما را در بیش از یک سال گذشته، زحمات بسیاری را در این زمینه متحمل شده اند.
وزیر امور خارجه ادامه داد: در جلسه امروز ستاد تسریع در تامین و واردات واکسن کرونا، وزیر بهداشت و سایر مسئولان تاکید کردند که وزارت خارجه در فراهم کردن زمینه تهیه واکسن نقش و سهم مهمی داشته است.
اقای امیرعبداللهیان گفت: تلاش می‌کنیم تا تامین واکسن شتاب بیشتری بگیرد و هماهنگی بیشتری در این رابطه انجام شود.
وی در تشریح اولویت‌های کاری خود در وزارت خارجه افزود: تمرکز بیشتر بر سیاست همسایگی و آسیایی محور کار ما در وزارت خارجه خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که بخش‌های دیگر جهان را نادیده خواهیم گرفت.
وزیر خارجه کشورمان افزود: در عین حال معتقدیم که اروپا فقط تروئیکای اروپایی نیست لذا هر مقدار تروئیکای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند به همان میزان پاسخ مثبت می‌گیرد.
وی گفت: همکاری و تلاش‌های خوبی را که در گذشته و در توسعه مناسبات با سایر بخش‌های جهان از جمله اروپا انجام شده و آقای ظریف هم نقش و سهم مهمی در این زمینه داشته اند، با قوت پیگیری خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید