خروج بیش از ۱۰۰ هزار نفر از افغانستان در هفته اخیر

اولین واکنش وزیر خارجه آمریکا به کشته‌شدن نظامیان آمریکایی در انفجار اخیر کابل

کدخبر: ۴۳۶۱۱۳
اقتصادنیوز: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی از کشته شدن نظامیان آمریکایی و مردم افغانستان در انفجار فرودگاه کابل ابراز تاسف و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.
اولین واکنش وزیر خارجه آمریکا به کشته‌شدن نظامیان آمریکایی در انفجار اخیر کابل

به گزارش اقتصادنیوز وزیر امور خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر به طور ایمن از افغانستان تخلیه شده شده اند که این شاهدی بر شجاعت، مهارت و عزم کسانی است که در این ماموریت مشارکت داشته‌اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و دولتش از زمان سقوط دولت محمد اشرف غنی در ۲۴ مرداد ماه در افغانستان و تسلط طالبان سریعتر از پیش بینی های دولتمردان دموکرات آمریکایی، برای خروج شتابزده و غیرمسوولانه از افغانستان مورد انتقاد بودند که اکنون با کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۱۸ نفر تا این لحظه بیشتر از روزهای قبل زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا قرار گرفته اند.

گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی درباره وضعیت امنیتی کابل

بلینکن همچنین از گفتگوی تلفنی خود با دومینیک راب همتای انگلیسی خود پس از حملات روز پنجشنبه فرودگاه کابل خبر داد.
وزیر خارجه آمریکا افزود با همتای انگلیسی خود درباره وضعیت امنیتی کابل و تلاش های دیپلماتیک برای ایجاد رویکرد هماهنگ بین المللی درخصوص  چالش های افغانستان بحث و گفتگو کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه سوم شهریور ماه در گزارشی درباره وضعیت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهار داشت ما در یک محیط خطرناک و در کشوری که اکنون تحت کنترل طالبان است، کار می‌کنیم. احتمال حمله داعش بسیار واقعی است.

"بیل اوربان" سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد شمار نیروهای نظامی کشته شده در انفجار روز پنجشنبه در کابل به ۱۳ نفر رسید.
به گزارش سی ان ان، سخنگوی سنتکام تعداد نیروهای آمریکایی مجروح شده را نیز ۱۸ نفر اعلام کرد.

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در حساب کاربری‌ خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجارهای تروریستی فرودگاه کابل را به عهده گرفت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی انفجارهای کابل و کشته شدن نیروهای آمریکایی از سوی گروه تروریستی داعش گفت: در زمان مناسب برای حمله علیه داعش برنامه ریزی خواهیم کرد و این دشمن ما را باز نخواهد داشت.
بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی در جمع خبرنگاران که از شبکه های تلویزیونی آمریکا بصورت زنده پخش شد، افزود: به فرماندهان آمریکا دستور داده‌ام عملیات نظامی علیه مواضع و تجهیزات داعش افغانستان را برنامه ریزی کنند. تروریست های داعش پیروز نخواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید