مصاحبه رهبر اپوزیسیون روسیه در زندان؛

استراتژی‌ انتخاباتی برای شکست پوتین

کدخبر: ۴۳۶۲۸۱
اقتصادنیوز: آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه در نخستین مصاحبه خود از درون زندان با نیویورک تایمز گفت‌وگو کرد و به شرح وضعیت خود در زندان و برخی مسائل مهم دیگر از جمله ولادیمیر پوتین، تحریم های بین المللی علیه روسیه، استراتژی مخالفان برای انتخابات آتی دوما و ... پرداخته است.
استراتژی‌ انتخاباتی برای شکست پوتین

به گزارش اقتصادنیوز آلکسی ناوالنی ، رهبر مخالفان روسیه  در مصاحبه با نیویورک تایمز به شرح وضعیت خود در بند کیفری شماره 2 پوکروف روسیه  که در آن زندانی است ، می پردازد. او درباره ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه، تحریم های بین المللی علیه روسیه، انتخابات آتی دوما، مسمومیتش با سلاح بیوشیمیایی Novichok، سرویس امنیت فدرال یا F.S.B (آژانس جانشین K.G.B) و یک سری مسائل دیگر پرداخته است.

او  در پاسخ به چگونگی رفتار با وی در زندان می‌گوید: پیش از این، منطقه من به ضرب و شتم وحشتناک زندانیان مشهور بود. در حال حاضر ، هیچ کس کتک نمی خورد ، یا حداقل من در مورد آن چیزی نشنیده ام. اما همانطور که می گویند «ابتدا شما برای شهرت خود کار می کنید ، و سپس شهرت شما برای شما کار می کند». و این در مورد این زندان صادق است. افرادی که از ثروت ضعیفی برخوردارند و به آنها گفته شده است که در پوکروف زندانی خواهند شد، با ترس و وحشت به اینجا می آیند. این منطقه در خشونت روانی تخصص دارد. این بسیار دورتر و پیچیده تر است. آنها شما را نمی زنند - برعکس ، با تحریک مداوم، شما را در موقعیتی قرار می دهند که باید شخص دیگری را کتک بزنید، کسی را بزنید ، کسی را تهدید کنید. و سپس این کار تمام می شود -دوربین های ویدئویی در همه جا وجود دارد و دولت با خوشحالی پرونده جنایی جدیدی را علیه شما به اتهام تجاوز و ضرب و شتم باز می کند و چند سال به مجازات شما می افزاید. تسلیم نشدن در برابر تحریک، این مهمترین چیزی است که در اینجا باید یاد بگیرید.

Aleksei A. Navalny, the Russian opposition leader

ناوالنی درباره احتمال کشته شدنش در زندان گفت:‌در مصاحبه ها ، در مواردی از این قبیل ، معمولاً در پرانتز نکته ای وجود دارد. سالها مجبور بودم در پاسخ به سؤالاتی مانند: "چرا هنوز کشته نشده ای؟" و "چرا زندانی نشده اید؟" پاسخ دهم اکنون که من هر دو جعبه را باز کرده ام (جعبه مربوط به قتل با یک یادداشت جانبی) ، و حالا از من خواسته می شود که احتمال مرگ خود را در زندان بسنجم. خوب ، بدیهی است که پاسخ را می توان از یک شوخی گرفت: 50 درصد. یا کشته می شوم یا کشته نمی شوم.

یک تزار نیمه دیوانه

وی می‌افزاید: فراموش نکنیم که ما به وضوح باید با فردی که عقلش را از دست داده برخورد کنیم ، پوتین. یک دروغگوی متوهم آزارگر. برای ۲۲ سال نشستن در رأس قدرت می تواند چنین کاری را با هرکسی انجام دهد ، و آنچه ما شاهد آن هستیم یک وضعیت کلاسیک، یک تزار نیمه دیوانه است.

وی ادامه داد: همانطور که اکنون می دانیم ، قاتلان F.S.B در یک روز پس از آنکه برنامه های خود را برای نامزدی برای رئیس جمهور علنی کردم ، اقدام کردند. آیا این یک حرکت هوشمندانه بود؟ به طور جدی ، به خدمات امنیتی خود دستور دهید مخالف سیاسی خود را با سلاح شیمیایی بکشند؟ اما پوتین این کار را کرد زیرا ترس‌ها، ایده های وی را تحت تسلط داشت.

Aleksei A. Navalny, the Russian opposition leader

 تحریم باید علیه الیگارشی حکومتی باشد نه مردم عادی

ناوالنی درباره سیاست‌های غرب در قبال روسیه از جمله اعمال تحریم‌ها می‌گوید: نیازی به اعمال تحریم ها علیه روسیه نیست. تحریم هایی که بسیار شدیدتر از اکنون است باید علیه کسانی اعمال شود که روسیه را غارت می کنند، مردم این کشور را فقیرتر می کنند و آنها را از آینده محروم می کنند. این باید "بسته تحریمی در حمایت از مردم روسیه و در تقابل با فساد، دروغ و استبداد" نامیده شود. این را واضح بگویم: در حال حاضر، می‌گویند همه تحریم ها طوری طراحی شده اند که تقریباً برای همه شرکای مهم در باند گانگستری پوتین ممانعت دسترسی ایجاد کنند. آیا مدرک می‌خواهید که نشان دهد یک شرور واقعی که هواپیماها ، قایق های تفریحی ، میلیاردها دلار در بانک های غربی و همه چیزش سر جایش است؟

وی افزود: رهبران غرب و در درجه اول رئیس جمهور بایدن باید قاطعیت واقعی را در مبارزه با فساد نشان دهند. در وهله اول ، از تماس با تجار الیگارشی پوتین دست بردارید. هر راهزن پوتین که خود را "تاجر" خطاب می کند، تقریباً بلافاصله برای آمریکا به عنوان "تقریباً یکی از بچه های ما" شناخته می شود ، چرا که شخصی است که می توانید با او تجارت کنید.

ناوالنی ادامه داد: جالب است که قانونگذاران این را درک می کنند. بیانیه رهبران و شرکت کنندگان در گروه مبارزه با فساد ، که اخیراً در کنگره ایالات متحده اعلام شده ، واقعاً مؤثر است. نمایندگان پارلمان اروپا در وضع تحریم های الیگارشی‌ها قاطع هستند. اما قوه مجریه در هر دو طرف اقیانوس اطلس با ارتشی از وکلا، لابی‌ها و بانکداران خود مبارزه می کنند تا مالکان پول‌های کثیف و خونین بدون مجازات باقی بمانند. به همین دلیل است که من خواهان هدف گیری شخصی الیگارشی ها و بدخواهان هستم. چنین اقداماتی از سوی غرب به طور کامل توسط جامعه روسیه مورد حمایت قرار خواهد گرفت و موجب شادی مردم خواهد شد. از نظر یک فرد عادی ، به طور خاص این اقدامات نشان می دهد که غرب منافق نیست - همه آنها یکسان نیستند - و در نهایت شخصی در آنجا برای منافع افراد عادی ایستاده است.

ناوالنی درباره اینکه آیا تهدید تحریم های بیشتر غرب به حفاظت از وی در زندان کمک می‌کند؟ گفت که پاسخ به آن سخت است از یک سو، درآمد واقعی مردم برای هفت سال متوالی در حال کاهش است و پوتین صادقانه نگران است که تحریم های بخشی جدید اقتصاد روسیه را متلاشی کند. از سوی دیگر ، دکترین "من تسلیم فشار نمی شوم" مدتها پیش به برندتجاری و مبارزه غیر منطقی او تبدیل شده است. اگر آنها از من چیزی بخواهند ، من برعکس عمل می کنم ، حتی اگر به ضرر منافع خودم باشد.

پوتین

رد صلاحیت روسی و استراتژی اصلاح‌طلبانه ناوالنی در انتخابات

درباره انتخابات سراسری ماه آینده ناوالنی می‌گوید پاسخ به سؤال "آیا می توانید پوتین را شکست دهید؟" باید بگویم اخباری که ما در حال حاضر از کمپین‌های انتخاباتی دوما داریم، تنها خبر مربوط به ممنوعیت نامزدهای درجه یک ما است.

ناوالنی گفت: در قدم اول، آنها همه کسانی را که در سازمان ما کار می کردندافراطی خوانده و از رقابت حذف کردند. سپس، همه کسانی که به هر نحوی از ما حمایت می‌کردند را کنار زدند. و اکنون حتی «اپوزیسیون سیستمیک» (منتقدان سیستم که از اصل سسیستم حمایت می‌کنند) ، که می تواند با حمایت ما پیروز شود را نیز کنار گذاشتند و حتی می‌خواهند از رقابت نامزدهای متوسط نیز جلوگیری کنند. زیرا می‌ترسند استراتژی «رأی هوشمند*» ما، شکست آن‌ها را به دنبال داشته بشد. (رأی هوشمند استراتژی که در آن از رای دهندگان به جای حمایت از نامزد مطلوب خود، از دومین نامزد قدرتمند رقابت که بیشترین شانس را برای شکست دادن نامزد مورد نظر دولت دارد، حمایت می کنند.

وی ادامه داد: بنابراین ، من قاطعانه و بدون هیچ شکی پاسخ می دهم: بله. اگر بتوانیم در انتخابات، حتی بدون پول یا منابع اطلاعاتی شرکت کنیم، همین حالا حزب پوتین، روسیه متحد را شکست می دهیم. در انتخابات فدرال و منطقه‌ای در شهرهای بزرگ ما حتی مجبور نیستیم خیلی تلاش کنیم. ما در حال حاضر جایگزینی را به مردم ارائه می دهیم. برنامه ما بهتر است و ما چشم اندازی برای آینده روسیه داریم در حالی که پوتین چنین نیست.

با رأی هوشمند، پوتین را شکست می‌دهیم

ناوالنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «آیا تغییر سیاسی از طریق سیستم انتخاباتی روسیه امکان پذیر است یا باید منتظر مرگ یا بازنشستگی پوتین بود؟» گفت: پوتین از نظر جسمی و سیاسی ابدی نیست. آنچه مهم است این است: رژیم پوتین یک حادثه تاریخی است ، نه اجتناب ناپذیر. این انتخاب خانواده فاسد یلتسین بود. دیر یا زود ، این اشتباه برطرف می شود و روسیه به مسیر توسعه دموکراتیک و اروپایی می رود. فقط به این دلیل که مردم آن را می خواهند.

وی درباره مشارکت روس‌ها در انتخابات پارلمانی ماه آینده گفت: ما خواستار مشارکت در انتخابات هستیم، حتی اگر نامزدهای باقی‌مانده که اجازه رقابت می‌یابند شبیه یک شوخی باشند و دولت ز تمام ابزارها برای مهندسی انتخابات استفاده کند. ما از همه می خواهیم به یک دلیل مشارکت کنند: استراتژی ما برای "رای هوشمند" حتی در این شرایط نیز کارآمد است. نه در همه جا - در مناطقی از کشور که نتایج فقط بازنویسی می‌شوند، هیچ چیز کار نمی کند. اما مطمئناً در شهرهای بزرگ کار می کند. ما چندین سال این استراتژی را در مسکو و سن پترزبورگ، و در شهرهای سیبری آزمایش کردیم. همه جا موفقیت آمیز بود. برای اولین بار در 20 سال گذشته ما می توانیم نامزدهای حامی دولت را در مناطق تک ناحیه‌ای شکست دهیم، حتی با نامزدهای درجه چندم. بله ، در حال حاضر ما در مورد انتخاب نامزدهای عالی و مطلوب صحبت نمی کنیم چون همه آن‌ها ممنوع‌الورود به رقابت شده‌اند. اما ما می توانیم کسانی را که کرملین پیروزی‌شان را برنامه ریزی کرده، شکست دهیم. کلمه کلیدی "منتخب" است، رای دهندگان، و نه پوتین، باید نامزدهای پارلمان را تعیین کنند.

به گفته وی این رویکرد اکثریت مطلق پوتین را کاهش می دهد، یکپارچگی انحصار روسیه را می‌شکند و سیستم سیاسی را پیچیده تر می کند.و مهمتر از همه ، به لطف "رای هوشمند" اراده شهروندان دوباره ارزش پیدا می کند.

Aleksei A. Navalny, the Russian opposition leader

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید