رونمایی آمریکا از مهره کلیدی خود در برابر ایران/ دان شاپیرو به میدان آمد

کدخبر: ۴۳۶۸۴۴
سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در روز‌های اخیر به میز ایران در وزارت خارجه آمریکا پیوسته است.
رونمایی آمریکا از مهره کلیدی خود در برابر ایران/ دان شاپیرو به میدان آمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا از پیوستن دان شاپیرو، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی به میز ایران در این وزارتخانه خبر داد. 

بر این اساس، دان شاپیرو با بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی از جمله نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم رابطه نزدیکی دارد و می‌تواند نقش مهمی در گفتگو‌های بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد ایران ایفا کند.

به نظر می‌رسد این اقدام آمریکا در پی فشار‌های رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای با ایران بوده است. گفته می‌شود دان شاپیرو به عنوان مهره کلیدی میان واشنگتن و تل آویو در مورد ایران و فعالیت‌های تهران در منطقه می‌تواند نقش آفرینی کند.

به گفته منابع خبری، رژیم صهیونیستی به شدت نگران است که اعمال محدودیت‌ها و تحریم‌های شدید علیه ایران به پیشرفت‌های بیشتر کشور در جهت پیشبرد فعالیت‌های هسته‌ای خود منجر شود. از این رو مقامات این رژیم در تلاشند تا راهبردی مشترک با همکاری آمریکا در جهت مقابله با پیشرفت‌های ایران طراحی کنند.

یک منبع آگاه می‌گوید شاپیرو پیش از دیدار جو بایدن با نفتالی بنت در کاخ سفید که در روز‌های اخیر اتفاق افتاد به وزارت خارجه آمریکا مشورت‌هایی را ارائه داده است، هر چند وی با هیئت اسرائیلی که به آمریکا سفر کرده بودند دیدار و ملاقاتی نکرده است.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، دان شاپیرو که نیمی از عمر خود را در سرزمین‌های اشغالی گذرانده است این بار قرار است به عنوان مشاور ارشد در میز ایران این وزارت خانه مشغول به فعالیت شود. رسانه‌های خبری می‌گویند در ماه‌های اخیر نام شاپیرو چندین بار به عنوان نماینده ویژه آمریکا برای ترویج عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی در منابع مختلف مطرح شده است.

وزارت خارجه آمریکا قرار است در هفته‌های آینده مشاوران بیشتری را در زمینه ایران و فعالیت‌های تهران در منطقه به این وزارتخانه ملحق کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید