ادعای طالبان درمورد حملات یازدهم سپتامبر!

کدخبر: ۴۴۰۰۹۳
​اقتصادنیوز: سخنگوی طالبان از آمادگی این گروه برای همکاری در خصوص تحقیق پیرامون حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ خبر داد.
ادعای طالبان درمورد حملات یازدهم سپتامبر!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در سخنانی مدعی شد که این گروه بیست سال پیش در پی حملات تروریستی یازدهم سپتامبر (۲۰۰۱) آماده همکاری برای تحقیق پیرامون این حمله بود.

به نقل از اسپوتنیک، وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «جئو تی وی» گفت: «من به خاطر دارم که ما این واقعه را محکوم کردیم. [عبدالسلام] ظریف سفیر [افغانستان در پاکستان] بود و من دستیار وی بودم. ما در یک کنفرانس مطبوعاتی این واقعه را محکوم کردیم. ما گفتیم که برای افشای حقیقت پشت عاملان این حمله همکاری خواهیم کرد».

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان همچنین گفت که این گروه ۲۰ سال پیش از مقامات واشنگتن خواست تا این مسأله را از راه گفتگو، و نه تهاجم نظامی، حل و فصل نمایند و در ادامه اضافه کرد که گروهک تروریستی القاعده به عنوان مسئول اصلی این حملات به افغانستان در این باره هشداری نداده بود. بنابراین طالبان که در آن زمان بر افغانستان حکومت می کرد، غافلگیر شده بود.

پس از تصرف کابل به دست نیروهای طالبان در اواسط ماه آگوست، سهیل شاهین اظهار کرد که گروه طالبان به القاعده و سایر گروههای تروریستی اجازه نخواهد داد که اهداف خود را از طریق خاک افغانستان دنبال کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید