نشریه هیل خبر داد؛

امنیتی شدن واشنگتن در آستانه تجمع حامیان ترامپ!

کدخبر: ۴۴۰۸۷۲
اقتصادنیوز: با نزدیک شدن به زمان تجمع حامیان ترامپ در واشنگتن، پلیس کنگره از پنتاگون برای رویارویی با این شورشیان درخواست کمک ویژه کرد.
امنیتی شدن واشنگتن در آستانه تجمع حامیان ترامپ!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از نشریه هیل، در حالی که قرار است ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) حامیان ترامپ در حمایت از رییس جمهوری پیشین آمریکا در خیابان‌های واشنگتن دست به تجمع و راهپیمایی بزنند، پلیس کنگره که زمانی با شورشیان و طرفداران ترامپ مواجه شده بود از پنتاگون درخواست کمک کرد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون چهارشنبه شب اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا درخواست کمک از پلیس کنگره در مورد اعتراضات برنامه ریزی شده آخر هفته دریافت کرده است.

کربی بدون اشاره به جزئیات بیشتر در مورد نحوه کمک رسانی پنتاگون به پلیس کنگره گفت: این سیاست عادی وزارت دفاع است که اجازه دهد نهادهای دیگر درخواست کمک کنند. 

کربی افزود، مقامات پنتاگون در حال تجزیه و تحلیل درخواست پلیس کنگره هستند و اگر بتوان آن را تأیید و پشتیبانی کرد، ما این کار را انجام می‌دهیم.

درخواست کمک از پنتاگون در حالی صورت می گیرد که در ششم ژانویه بعد از شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری حامیان و طرفداران وی در روز تایید آرای انتخاباتی در مقابل کنگره تجمع کردند و سرانجام با هجوم به داخل ساختمان کنگره ورود پیدا کردند. 

پس از هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، بیش از هشت هزار نیروی گارد ویژه برای ماه‌ها در اطراف ساختمان اعزام شده بودند و انتظار می‌رود دوباره اعزام نیروهای ویژه به اطراف کنگره تکرار شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید