شنیده‌های این روزهای مردم در کابل

دانش آموزان فقط عربی یاد می‌گیرند!/پشتو زبان رسمی افغانستان می‌شود!

کدخبر: ۴۴۱۷۳۵
اقتصادنیوز: کانال تلگرامی عصرما با برخی از شهروندان کابل درباره حال‌وهای این روزها گفت‌وگوهایی انجام داده است.
دانش آموزان فقط عربی یاد می‌گیرند!/پشتو زبان رسمی افغانستان می‌شود!

به گزارش اقتصادنیوز این کانال تلگرامی در یکی از این گفت‌وگوها نظرات الهام، دانشجوی دانشگاه کابل درباره وضعیت این روزهای این شهر را منتشر کرده است.

این دانشجوی دختر دانشگاه کابل می‌گوید: این روزها از میزان تنش ها در نقاط مختلف کابل کم شده است و بیشتر مشکل مردم مربوط به وضعیت اقتصادی، معیشتی و کار آن هاست.یکی از موارد عجیب طی این دوران کاهش دزدی و سرقت در کابل است. به عبارتی از این زاویه وضعیت امنیت مردم بهتر شده است.

او درباره ابعاد دیگر زندگی مردم در روزهای اخیر به چند مورد از شایعات مطرح شده در کابل اشاره و تاکید کرد: امروز روز اول سال تحصیلی جدید بود و طالبان فقط اجازه داده است که پسرها و معلمان مرد به مدرسه بیایند. درباره حضور دانش آموزان دختر قوانین طالب ها این است که احتمالا اجازه می‎دهند آنها تا کلاس ششم به تحصیل بپردازند البته به شرط اینکه امکان برگزاری کلاس‎های جداگانه وجود داشته باشد. موضوع مهم دیگری که درباره مدارس شایع شده؛ این است که دانش آموزان به جز زبان عربی اجازه یادگیری هیچ زبان خارجی دیگری را ندارند و همچنین رفتن به سربازی و پیوستن به ارتش نیز به برنامه آموزشی مقدماتی اضافه شده است.علاوه بر این موارد؛ امروز خبرهایی درباره انتخاب رنگ پرچم از سوی طالبان مطرح شده است چنانچه قرار است؛ پرچم افغانستان همان پرچم سفید طالبان باشد و زبان رسمی هم پشتو خواهد بود. درباره قوانین هم تمام قوانین بر طبق فقه حنفی خواهد بود. موضوعی که موجب نارضایتی بسیاری از مردم شده؛ چنانچه بسیاری از آنها معتقدند نمی توانند حضور چنین دولتی را تحمل کنند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید