ترامپ از برادرزاده‌اش و نیویورک تایمز شکایت کنید

کدخبر: ۴۴۲۴۱۶
رئیس جمهور سابق آمریکا علیه "مری ترامپ"، برادرزاده خود و همچنین "نیویورک تایمز" و سه تن از خبرنگاران درخصوص ماجرای ۲۰۱۸ پیرامون مسئله‌ پرونده‌های مالیاتیاش شکایت کرد.
ترامپ از برادرزاده‌اش و نیویورک تایمز شکایت کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا علیه "مری ترامپ"، برادرزاده خود و همچنین "نیویورک تایمز" و سه تن از خبرنگاران درخصوص ماجرای ۲۰۱۸ پیرامون مسئله‌ پرونده‌های مالیاتیاش شکایت کرد؛ وی این عمل را "توطئه‌ای موذیانه" آنها خواند که "با انگیزه‌ انتقام شخصی" انجام شده است.

به گزارش هیل، این شکایت که در "داچس کانتی" نیویورک ثبت شده است، مخصوصا از خبرنگاران نیویورک تایمز از جمله سوزان کریگ، دیوید بارستو و راسل بیوتنر نامبرده شده است؛ آن‌ها با همکاری یکدیگر مجموعه‌ای را در سال ۲۰۱۸ بر اساس اسناد مالی و مالیات محرمانه که ترامپ سال‌ها در برابر افشای آن‌ها مقاومت کرده بود، منتشر کردند.

گزارش‌ها حاکی از این است که ترامپ به ارزش امروز معادل دست کم ۴۱۳ میلیون دلار از املاک و مستغلات پدرش به دست آورده است اما سعی کرده از پرداخت مالیات آن فرار کند.

خبرنگاران نیویورک تایمز به علت انتشار مجموعه‌هایی گسترده درخصوص پرونده مالیاتی خانواده ترامپ، جایزه پولیتزر را در سال ۲۰۱۹ از آن خود کردند.

ترامپ در شکایت خود خاطرنشان کرده در حالیکه برادر زاده‌اش در سال ۲۰۰۱ یک قرارداد محرمانه را امضا کرده بود که اسناد محرمانه را فاش نکند، اما توسط روزنامه‌نگاران نیویورک تایمز ترغیب شد که "اسنادی را از دفتر وکیلش بیرون آورده و به نیویورک تایمز بدهد."

ترامپ اظهار کرده که نیویورک تایمز سعی کرده با استفاده از انتشار مقالات مختلف خبری، اسناد محرمانه‌ای را که به دست آورده بزرگ جلوه دهد و مری ترامپ هم در این راستا با استفاده از این "مطالب کم ارزش"، از فروش کتابش تحت عنوان "سیری ناپذیر: چطور خانواده من خطرناکترین مرد جهان را خلق کردند" بهره برداری کرده است.

یک قاضی در سال ۲۰۲۰ در اقدامی قانونی سعی بر این داشت که مری ترامپ و ناشران کتاب از جمله سیمون و شوستر را از انتشار این کتاب منع کند. اما این در حالی است که قرارداد محرمانه‌ ۲۰۰۱ که مری ترامپ و سایر اعضای خانواده امضا کرده بودند، بسیار مبهم تعریف شده بود و از طرفی هم ناشر کتاب، امضا کننده این قرارداد نبوده است؛ بنابراین قانون نمی‌توانست او را مجبور به رعایت آن کند.

با این وجود، ترامپ در دادخواست خود برادرزاده‌اش را "به نقض این قرارداد و همچنین در اختیار گذاشتن مدارک محرمانه برای نیویورک تایمز" محکوم کرد.

رئیس جمهور سابق در شکایتش اظهار کرده که گرچه نیویورک تایمز نسبت به این قرارداد آگاه بود اما بی امان به دنبال مری ترامپ بود تا عامدانه این قرارداد را نقض کند.

ترامپ در پی شکایت خود که اولین بار از "دیلی بیست" گزارش شد، نوشت که وی در مجموع "حداقل یک میلیون دلار" از متهمان خسارت می‌خواهد.

مری ترامپ در پاسخ به "دیلی بیست" گفت که ترامپ بازنده‌ای بیش نیست: "این عادت همیشگی اوست که به دنبال عوض کردن موضوع و پاک کردن صورت مسئله است."

سخنگوی نیویورک تایمز هم در بیانیه‌ خود گفت: "پرونده مالیاتی دونالد ترامپ توسط نیویورک تایمز به شهروندان کمک کرد تا از طریق گزارش دقیق در مورد موضوعی که دارای منافع عمومی است، آگاه شوند. این شکایت تلاشی است برای سکوت سازمان‌های خبری مستقل و از این رو ما قصد داریم با قاطعیت در برابر آن دفاع کنیم."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید