خطر در کمین بایدن و جانسون/ وزیر بهداشت برزیل کرونا گرفت

کدخبر: ۴۴۲۴۲۹
وزیر بهداشت برزیل پس از همراهی ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در مجمع عمومی نشست سازمان ملل به ویروس کرونا مبتلا شد.
خطر در کمین بایدن و جانسون/ وزیر بهداشت برزیل کرونا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دفتر ارتباطات دولت برزیل اعلام کرد که "مارسلو کوئیروگا" دوران قرنطینه را در نیویورک سپری خواهد کرد. همچنین دراین بیانیه گفته شده که حال وی خوب و تست سایر نمایندگان منفی است.

کوئیروگا در مصاحبه با CNN Brazil گفت که تمام مدتی که در ساختمان سازمان ملل حضور داشت، ماسک زده بود.

بولسونارو، رئیس جمهوری که به واکسن اعتماد ندارد، قوانین سازمان ملل را درخصوص واکسینه شدن همه‌ی افراد حاضر در مجمع، نقض کرد. وی همچنین نسبت به واکسینه نشدن خود افتخار کرده است.

بولسونارو در سخنرانی خود در مجمع رهبران جهان در جلسه‌ای که همه گیری ویروس کرونا در دستور کار قرار داشت، گفت که دولت وی مسئله گذرنامه واکسن را حمایت نمی‌کند و برای درمان ویروس کرونا به داروهای اثبات نشده مانند هیدروکسی کلروکین ضد مالاریا بسنده می‌کند.

وی همچنین افزود، برنامه واکسیناسیون کرونا در برزیل با موفقیت انجام شده و بزرگسالانی که تقاضای درخواست واکسن دارند تا ماه نوامبر به طور کامل واکسینه می‌شوند.

به دلیل ممنوعیت غذا خوردن در رستوران‌های نیویورک برای افراد واکسینه نشده، بولسونارو، رئیس جمهور برزیل و همراهانش در اولین شب خود در پیاده رویی در نیویورک پیتزا خوردند.

کوئیروگا، وزیر بهداشت برزیل دومین فردی در تیم دیپلماتیک این کشور است که به کرونا مبتلا شده است. پیش از وی یک دیپلمات جوان که عضوی از تیم آماده سازی سفر بولسونارو بود هم در شهر نیویورک تست کرونایش مثبت و قرنطینه شد.

به نوشته دیلی میل، وزیر بهداشت برزیل که به کرونا مبتلا شده در دیدار با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با وی دست داده و در همان هتلی حضور داشته که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز در آن بوده است.

کووید ۱۹، ۵۹۱ هزار و ۴۴۰ برزیلی را در این کشور کشته است و در دومین رتبه جهانی از نظر مرگبارترین شیوع ویروس پس از آمریکا قرار دارد.

۲۲ تن از اعضای هیئت بولسونارو سال گذشته در سفر به ایالت متحده برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مارالاگو، به بدترین شکل ممکن اقدامات احتیاطی را نادیده گرفتند و به کرونا مبتلا شدند.

بولسونارو که ترامپ را یک الگوی سیاسی می‌دانست، مخالف محدودیت‌های کرونایی است و به ندرت از ماسک استفاده می‌کند و خودش هم به کرونا مبتلا شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید