سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد:

رایزنی وزرای خارجه انگلیس و روسیه درباره ایران

کدخبر: ۴۴۲۶۸۹
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور و همتای روس او طی دیدار در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره مسائل مرتبط با ایران و افغانستان رایزنی کردند.
رایزنی وزرای خارجه انگلیس و روسیه درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ به دنبال دیدار لیز تراس وزیر خارجه جدید انگلیس با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نیویورک، لندن از تبادل نظر این دو وزیر درباره ایران خبر داد.

بنا بر گزارشی که خبرگزاری «تاس» روسیه منتشر کرد، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس از رایزنی دیپلمات‌های ارشد لندن و مسکو در نیویورک درباره ایران و مذاکرات وین خبر داد.

خبرگزاری تاس بدون اشاره به نام این سخنگوی وزارت خارجه انگلیس خبر داد که این مقام انگلیسی درباره دیدار وزرای خارجه انگلیس و روسیه گفت: «آنها (لیز تراس و سرگئی لاوروف) درباره ضرورت بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای صحبت کردند».

طبق گفته این مقام انگلیسی، تراس و لاوروف «همچنین درباره ثبات و امنیت در افغانستان، از جمله نیاز به تشکیل دولت فراگیر از سوی طالبان صحبت کردند».

دیدار لیز تراس وزیر خارجه انگلیس با سرگئی لاوروف همتای روس او، اولین دیدار آنها بعد از اقدام هفته گذشته بوریس جانسون در تعیین وزیر خارجه جدید بوده است.

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران هم دیدار داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید