وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد:

فشار به ایران تا آزادی نازنین زاغری ادامه خواهد داشت

کدخبر: ۴۴۲۶۹۶
لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در 2000 مین روز پس از دستگیری نازنین زاغری ـ رتکلیف ، شهروند ایرانی ـ بریتانیایی متهم به فعالیت های ضددولتی در ایران ، بیانیه ای صادر کرده و در آن تاکید نمود که تا بازگشت زاغری-رتکلیف به خانه به وارد کردن فشار بر تهران ادامه خواهد داد.
فشار به ایران تا آزادی نازنین زاغری ادامه خواهد داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک؛ خانم لیز تراس گفت:"امروز 2000 روز از جدا شدن نازنین زاغری-رتکلیف از خانواده اش می گذرد. ​​او سختی های وحشتناکی را پشت سر می گذارد. ما برای بازگشت وی به خانه بطور خستگی ناپذیر کار می کنیم. دیروز به وزیر امور خارجه ایران فشار آوردم و تا زمانی که خانم زاغری به خانه برنگردد به این کار ادامه خواهم داد."

یشتر خانم تراس گفته بود که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در مورد آزادی همه شهروندان به قول لندن خودسرانه بازداشت شده در ایران با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران صحبت کرده است .

نازنین زاغری زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی است که 15 فروردین سال 1395 توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه امام خمینی دستگیر و دیتر به 5 سال حبس محکوم  شد. به گفته مقامات ایران ، این زن در ایجاد پروژه هایی علیه مقامات ایرانی در چندین سازمان و رسانه خارجی شرکت کرده است. زاغری که کارمند بنیاد تامسون رویترز بود، در روز ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ از زندان آزاد شد اما هنوز به خانه اش در انگلیس برنگشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید