دیدار مقام بلندپایه آمریکایی با محمد بن سلمان

کدخبر: ۴۴۳۹۱۶
مشاور امنیت ملی آمریکا سه شنبه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و با وی دربار موضوع یمن گفتگو کرد.
دیدار مقام بلندپایه آمریکایی با محمد بن سلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آنگونه که رویترز گزارش داده، یک مقام ارشد دولت آمریکا به رویترز گفت که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی "بحث مفصلی" درباره یمن داشتند.

این مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که بحث مفصلی در مورد درگیری در یمن انجام شد و دو طرف از تلاش‌های هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در یمن حمایت و بر تشدید همکاری‌های دیپلماتیک با همه طرف‌ها تاکید کردند. 

سالیوان همچنین با شاهزاده خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان، شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف، وزیر کشور، شاهزاده عبدالله بن بندر، وزیر گارد ملی و دیگر مسئولان سعودی دیدار کرد.

سالیوان به تازگی تور منطقه‌ای را که شامل کشورهایی از جمله عربستان و امارات می‌شود به همراه تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در یمن و برت مک گورک، فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه آغاز کرد.

همچنین گفته شده که تیم لندرکینگ برای ادامه مذاکرات در منطقه می‌ماند.

علاوه بر این کاخ سفید اعلام کرد سالیوان امروز چهارشنبه با مقامات مصری در قاهره دیدار می‌کند. بر اساس بیانیه ای که کاخ سفید منتشر کرد این جلسه در مورد مسائل مربوط به حقوق بشر، انتخابات لیبی و روابط اسرائیل و فلسطین خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید