اتحادیه اروپا موضعی سرسختانه بگیرد

فرانسه، انگلیس را تهدید کرد؛ تلافی می کنم!

کدخبر: ۴۴۴۱۴۰
پاریس پس از آن که دولت انگلیس مجوز ده‌ها قایق ماهیگیری فرانسوی برای فعالیت در آب‌های جزیره جرسی را رد کرد، گفت این اقدام را تلافی می‌کند.
فرانسه، انگلیس را تهدید کرد؛ تلافی می کنم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجوز ده‌ها قایق ماهیگیری فرانسوی این هفته توسط دولت انگلیس برای فعالیت در جزیره جرسی در دریای مانش رد شده است.

بنابر گزارش رویترز، پاریس پس از این اقدام لندن را به بازی سیاسی با حقوق ماهیگیران پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) متهم کرد و از سایر کشور‌های اتحادیه اروپا خواست که موضعی سرسختانه مقابل این اقدامات انگلیس اتخاذ کنند.

این اختلافات پس از مشارکت انگلیس در پیمان امنیتی جدید با آمریکا و استرالیا که منجر به تصمیم لغو خرید زیردریایی‌های فرانسوی شد تشدید شده است. آینک ژیراردین، وزیر دریانوردی فرانسه در این باره گفت: ماهیگیران فرانسوی نباید توسط اهداف سیاسی انگلیس به گروگان گرفته شوند. فرانسه قطعاً این اقدام انگلیس را در زمینه تامین انرژی، مبادلات آموزشی، روابط تجاری و ارتباطات ریلی تلافی خواهد کرد.

ژیراردین پس از ملاقات با ماهیگیران فرانسوی تصریح کرد: انگلیسی‌ها در مورد هر موضوع سیاسی بدعهدی می‌کنند و به تعهدات خود در زمینه‌های مختلف پایبند نیستند.

ماهیگیری و کنترل آب‌های دریای مانش یکی از موضوعات اصلی انگلیس برای کنترل آب‌های آزاد در همه پرسی سال ۲۰۱۶ میلادی بوده است؛ زمانی که این کشور تصمیم گرفت از اتحادیه اروپا خارج شود. انگلیس می‌گوید ماهیگیران فرانسوی مدارکی مربوط به سابقه فعالیت خود در منطقه تحت کنترل لندن را ارائه نکرده اند برای همین مجوز ماهیگیری آن‌ها لغو شده است. با این حال، پاریس این ادعا را به شدت تکذیب کرده است.

جزیره جرسی منطقه‌ای متعلق به نظام پادشاهی انگلیس است که از لحاظ مسافتی به فرانسه نزدیکتر است. این منطقه از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به منطقه مورد مناقشه میان پاریس و لندن تبدیل شده است و هر بار طرفین یکدیگر را تهدید به اقدامات تلافی جویانه می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید