تلویزیون الاخباریه سوریه گزارش داد

آغاز تسلیم افراد مسلح در سوریه

کدخبر: ۴۴۵۵۵۵
عناصر مسلح بزرگترین شهرهای حومه در استان درعا سلاح خود را تحویل ارتش سوریه دادند.
آغاز تسلیم افراد مسلح در سوریه
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ تسلیم شدن افراد مسلح، تحت تعقیب و فراری‌های از خدمت نظامی و تحویل سلاحهایشان به ارتش سوریه در شهر انخل و اطراف آن در استان درعا آغاز شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه،  ده‌ها فرد تحت تعقیب و فراری از خدمت در شهر جاسم و اطراف آن در حومه شمالی درعا به عملیات حل و فصل وضع خود پیوستند و سلاحایشان را به ارتش سوریه تحویل دادند.
در همین حال تسلیم شدن افراد مسلح در شهر جاسم واقع در حومه درعا دیروز نیز برای روز سوم ادامه داشت.
یگان‌هایی از ارتش سوریه و نیرو‌های امنیتی صبح روز یکشنبه عملیات تفتیش و پاکسازی را در محله‌های شهر نوی در حومه شمال غربی استان درعا که از بزرگترین شهر‌های حومه این استان محسوب می‌شود، شروع کردند.
یگان‌های ویژه نیرو‌های مهندسی ارتش شهر نوی  بقایای مواد منفجره و مین‌های داخل شهر پاکسازی کرده و امنیت را در آن برقرار کردند. 

کمیته حل و فصل وضعیت درعا اخیرا اجرای بند تحویل سلاح و حل و فصل وضعیت عناصر مسلح، افراد تحت تعقیب و کسانی که در خدمات نظامی تخلف کرده و از خدمت فرار کردند را در شهر نوی به پایان رساند.
گفتنی است چندی پیش جنگنده‌های ارتش سوریه با توزیع اطلاعیه‌هایی بر فراز شهر انخل در حومه درعا از افراد مسلح خواستند سلاح را کنار بگذارند و تعهد بدهند که دست به سلاح نبرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید