مرز هوایی و زمینی ایران و آذربایجان بسته شد؟

کدخبر: ۴۴۶۵۱۴
خطیب زاده گفت: ما هیچ وقت حریم هوایی و زمینی خود را بر روی آذربایجان نبستیم و همچنان باز است و مراوادات و سفرهای دوجانبه در بهترین شرایط انجام می‌شود.
مرز هوایی و زمینی ایران و آذربایجان بسته شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خراجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره به روابط ایران و آذربایجان گفت: روابط ایران و آذربایجان یک روابط طبیعی بوده و برهم زدن آن یک کار غیر طبیعی است. این روابط همواره از یک منطق درستی مبنی بر ارتباطات چندلایه و چند بعدی مردمی و دو دولت بوده است.


>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> واکنش وزارت خارجه به اظهارات برجامی ظریف


وی افزود: البته تاکنون نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران به دوستان‌مان در باکو گفته شده و این هم در چارچوب حسن همجواری و روابط خوب ایران و آذربایجان است. دوستان ما در جمهوری آذربایجان همواره گفته‌اند که این نگرانی‌ها را مرتفع می‌کنند و در مسیر گفتگوهای دوجانبه قابل حل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما در برخی موضوعات، انتظاری که از طرف آذربایجان داشتیم برآورده نشده است، گفت: ما یک اصل اساسی مبنی بر اینکه با همسایگان‌مان رفتار برادرانه داشتیم و خواهیم داشت.

خطیب‌زاده گفت: حتی در زمان جنگ آذربایجان و ارمنستان تلاش کردیم ضمن احقاق حقوق آذربایجان، در یک مسیری حرکت کنیم تا با گفتگوی به نتیجه برسیم. الان به طرف آذربایجانی گفتیم که اجازه بدهند در یک مسیر آرامی نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران حل و فصل شود. انتظار داریم یک رفتاری متناسب با حسن همسایگی از طرف باکو دیده شود.

 وی افزود: ما هیچ وقت حریم هوایی و زمینی خود را بر روی آذربایجان نبستیم و همچنان باز است و مراوادات و سفرهای دوجانبه در بهترین شرایط انجام می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید