رئیس جمهوری را به استادیوم فوتبال راه ندادند

کدخبر: ۴۴۶۵۲۸
رییس جمهوری برزیل که چند ماه پیش به کرونا مبتلا شده مدعی است میزان آتنی بادی خون او از واکسن زده ها بیشتر است و به همین خاطر نیازی به تزریق واکسن کرونا ندارد.
 رئیس جمهوری را به استادیوم فوتبال راه ندادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران،" ژائیر بولسونارو" رییس جمهوری بزریل که اصرار دارد واکسن نزند، دیروز برای تماشای بازی فوتبال تیم محبوبش" سانتوس" به استادیومی در شهر "سائوپائولو" رفت اما مسئولان استادیوم به دلیل عدم ارایه کارت واکسیناسیون کرونا به او اجازه ورود به استادیوم ندادند.

بازی دیروز تیم فوتبال "سانتوس" در برابر تیم فوتبال "گرمیو "که به میزبانی تیم سانتوس در استادیوم اختصاصی این تیم در سائوپائولو برگزار شد، نخستین بازی این تیم به همراه تماشاگران و طرفدارانش پس از همه گیری ویروس کرونا دربرزیل بود و به همین خاطر باشگاه سانتوس اعلام کرده بود تنها طرفدارانی را که به طور کامل واکسینه شده و کارت واکسیناسیون دارند، مجاز به حضور در استادیوم خواهند بود.

بولسونارو نیز که از راه ندانش به داخل استادیوم عصبانی شده بود در جمع خبرنگاران گفت: می خواستم بازی سانتوس را در استادیوم تماشا کنم اما گفتند چون کارت واکسیناسیون ندارم نمی توانم وارد شوم. چرا کارت واکسیناسیون؟ می خواستم بازی سانتوس را در استادیوم تماشا کنم. آنتی بادی من علیه کرونا از واکسن زده ها هم بیشتر است."

رییس جمهوری برزیل که چند ماه پیش به کرونا مبتلا شده مدعی است میزان آتنی بادی خون او از واکسن زده ها بیشتر است و به همین خاطر نیازی به تزریق واکسن کرونا ندارد.

3 هفته پیش نیز  در جریان نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک، رییس جمهوری برزیل به دلیل واکسینه نشدن امکان ورود به یک رستوران در شهر نیویورک را نیافته بود و به همراه هیات همراهش در پیاده رو خیابان شام خورده بود.

سخنگوی باشگاه فوتبال سانتوس در واکنش به انتقادات بولسونارو گفته همه هواداران این تیم فوتبال باید به قوانین بهداشتی کشور احترام بگذارند.

مخالفان و منتقدان بولسونارو عملکرد او در نحوه مدیریت همه گیری کرونا در برزیل را فاجعه بار خوانده و از او خواسته اند از مقامش استعفا کند. منتقدان او را به سهل انگاری در برابر خطرات همه گیری متهم می کنند و می گویند تاوان این سهل انگاری تاکنون به قیمت جان صدها هزار برزیلی تمام شده است.

بزریل پس از ایالات متحده آمریکا بیشترین میزان تلفات انسانی را از همه گیری کرونا متحمل شده و شمار قربانیان کرونا در برزیل به بیش از 600 هزار نفر رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید