واکنش طالبان به سخنان مشاور پیشین ترامپ!

کدخبر: ۴۴۶۹۵۲
اقتصادنیوز: وزارت کشور دولت موقت طالبان در واکنش به مطالب اخیر جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری در جهان استفاده نخواهد شد.
واکنش طالبان به سخنان مشاور پیشین ترامپ!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از طلوع نیوز، بولتون پیش از این در مقاله‌ ای از سیاست واشنگتن در قبال کابل  انتقاد کرد و مدعی شد که پیامدهای خروج آمریکا از افغانستان هنوز به پایان نرسیده و افراط گرایی جهانی آنان را همچنان آزار می‌دهد.

هم زمان با انتشار مقاله بولتون در نشریه هیل، وزارت کشور دولت موقت طالبان در واکنش به این مطلب نه تنها افغانستان را تهدیدی علیه سایر کشورها ندانست بلکه نگرانی‌ها در مورد وجود ریشه افراط گرایی در افغانستان را نادرست خواند.

سعید خوستی سخنگوی وزارت کشور دولت موقت طالبان در این باره گفت، از خاک افغانستان علیه هیچ کسی استفاده نمی‌شود و همین طور کشورهای دیگر نیز در امور افغانستان مداخله نکنند و امارت اسلامی به وعده‌هایش متعهد است.

به گفته بولتون، سه رییس جمهوری اخیر آمریکا سیاست روشنی در برابر افغانستان نداشته‌اند و پیامد خروج آمریکا از افغانستان هنوز به پایان نرسیده و بوی بد افراط گرایی در این کشور آنان را همچنان می‌آزارد.

وی در مقاله خود افزود، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دلیل پایان دادن به جنگ بی پایان افغانستان نمی‌تواند در انتخابات‌های آینده آمریکا پیروز شود.

آمریکا که در سال ۲۰۰۱ با هدف مبارزه با افراط گرایی و تروریسم وارد افغانستان شد، سرانجام پس از ۲۰ ساله اشغال در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) این کشور را ترک کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید