مارین لوپن، نامزد راست افراطی ریاست جمهوری فرانسه:

اگر رئیس جمهور شوم یارانه انرژی‌های تجدیدپذیر را قطع می‌کنم

کدخبر: ۴۴۷۳۹۲
اقتصادنیوز: مارین لوپن، نامزد راست افراطی ریاست جمهوری فرانسه گفت که در صورت انتخاب شدنش در انتخابات سال آینده، همه یارانه های انرژی های تجدیدپذیر را متوقف کرده و توربین های بادی این کشور را برمی‌چیند.
اگر رئیس جمهور شوم یارانه انرژی‌های تجدیدپذیر را قطع می‌کنم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز لوپن که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه نامزد حزب «تجمع ملی» خواهد بود، در گفتگو با شبکه رادیویی «آر.تی.ال» با بیان اینکه «باد و خورشید، انرژی‌های تجدیدپذیر نیستند بلکه متناوب هستند»، گفت: «در صورت انتخاب شدنم، تمام ساخت و سازهای نیروگاه های بادی جدید را متوقف کرده و پروژه بزرگی را برای از بین بردن آنها آغاز خواهم کرد.»

خانم لوپن در ادامه از حذف یارانه های نیروگاه های بادی و خورشیدی به عنوان یکی از برنامه های انتخاباتی اش خبر داد که به گفته او به شش یا هفت میلیارد یورو در سال می‌رسد.

البته «باربارا پومپیلی»، وزیر محیط زیست فرانسه در حساب کاربری خود در توئیتر با رد سخنان خانم لوپن، نوشت: «برچیدن توربین های بادی فرانسه ما را از حداقل هشت درصد تولید برق محروم خواهد کرد... خانم لوپن باعث خاموشی می شود.»

خانم لوپن گفت که با دادن اجازه برای ساخت چندین رآکتور جدید، از صنایع هسته ای کشورش حمایت می‌کند. او همچنین گفت که از ساخت رآکتورهای کوچک که توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد شده است، حمایت می‌کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نقشه راه ۲۰۳۰ برای اقتصاد کشورش که این هفته ارائه شد، به پیشنهاد حمایتی میلیاردها یورویی از خودروهای برقی، صنایع هسته ای و هیدروژن سبز اشاره کرد اما به انرژی های تجدیدپذیر اشاره چندانی نکرد.

فرانسه حدود ۷۵ درصد از برق خود را در نیروگاه های هسته ای تولید می‌کند. این بدان معناست که تولید برق این کشور در بین کشورهای توسعه یافته دارای کمترین میزان انتشار کربن است. با این حال فرانسه در سرمایه‌گذاری برای نیروگاه های بادی و خورشیدی از آلمان و دیگر کشورهای اروپایی عقب تر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید