لطف خدا یا بلد نبودن ضرب و تقسیم؟

کدخبر: ۴۴۹۲۰۷
جناب رئیسی در دومین گفتگوی‌شان با مردم،یا درست تر گفته باشیم با حضرت دکتر حیدری که مصاحبه های جدی و پرسشهای دقیق و بی پروای شان از روسای جمهور ایران شهرت جهانی پیدا کرده،‌ فرمودند که «دولتشان بمدد خداوندِ متعال موفق شده کلیه حقوقها را ماه گذشته بپردازند بدون نیاز به استقراض از بانک مرکزی یا جای دیگری.»
لطف خدا یا بلد نبودن ضرب و تقسیم؟

با توجه باینکه تعداد کارکنان دولت، بازنشسته ها، مستمری بگیرها ، یارانه بگیرها و غیره ثابت بوده، این ابهام یا سئوال بوجود میاید که پس چرا مسئولینِ دولتِ روحانی، علی الدوام کم میاوردند؟

 جناب رئیسی حتی فرمودند که "بودجه سال آینده را هم بحول و قوه اللهی میخواهند بدون کسری ببندند." در حالیکه بودجه‌ایی که دولت روحانی برای امسال بسته بود حداقل یک سوم کسری داشت (هزینه‌ها خیلی بیشتر از درآمدها بود).

اینکه جناب رئیسی بدون استقراض از بانک مرکزی یا منابع دیگری، در همان ابتدا ریاست شان  موفق به چنین دستاورد عظیمی میشوند که دولت روحانی در هشت سال مدیریتش نتوانسته بود آنرا محقق سازد و سال بسال هم کسری بودجه‌اش بیشتر میشد، دو احتمال دارد.

  نخست الطاف الهی است که آقای رئیسی فرمودند، شامل حال دولتشان شده. لطفی که منطقاً شامل حال دولت روحانی نشده بوده.احتمال دوم آنست که مسئولین دولت روحانی جمع و منها و ضرب و تقسیم بلد نبودند و نمیتوانستند هزینه ها و درآمدها را تراز نمایند و در نتیجه علی الدوام کم میاوردند.

   الله اعلم بحقائق الامور.

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید