ارتش علی‌اف تحت تعلیم نظامی دولت اردوغان

کدخبر: ۴۵۱۳۹۱
اقتصادنیوز: در پی حمایت نظامی ترکیه از جمهوری آذربایجان، رسانه‌ها از آموزش شماری از کماندوهای جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند.
ارتش علی‌اف تحت تعلیم نظامی دولت اردوغان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روزنامه «ینی شفق» نوشت، کماندوهای ارتش جمهوری آذربایجان روز یکشنبه دوره آموزشی خود را در شهر «اسپارتا» در ترکیه  و در چارچوب همکاری‌های بین دو کشور در حوزه آموزش نظامی با موفقیت به پایان رساندند.

به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، مقام‌های نظامی دو کشور در مراسم اختتامیه به تداوم همکاری‌های نظامی بین باکو و آنکارا تاکید کردند.

دولت ترکیه در جریان درگیری نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه «قره‌باغ کوهستانی» در سپتامبر ۲۰۲۰ به شکل تمام قد کنار باکو ایستاد و جمهوری آذربایجان را حمایت مالی، تسلیحاتی و نظامی کرد. این جنگ صفحه جدیدی در روابط میان آنکارا و باکو را رقم زد. ارتش ترکیه به ویژه با پوشش هوایی و استفاده از پهپادهای «بیرقدار» توانست  کمک نظامی قابل توجهی به جمهوری آذربایجان بکند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه از برگزاری رزمایشی با مشارکت تانک‌های این کشور خبر داد.  وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یگان‌های تانک نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان تمرینات شلیک ویژه رزمی را بر اساس برنامه از قبل ریخته شده در سال ۲۰۲۱ برگزار کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بدون اشاره به جزئیات بیشتر و محل برگزاری این رزمایش اعلام کرد که خدمه تانک‌ها در این رزمایش مهارت‌های کنترل تانک‌ها  را بهبود بخشیده و تمرینات شلیک به اهداف مورد نظر را انجام می‌دهند.

طی روزهای گذشته جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی زمینی ارتش رزمایشی را در شمالغرب کشور به مرحله اجرا گذاشت که محل برگزاری آن در مرزهای کشور با جمهوری آذربایجان و ارمنستان و همچنین زمان برگزاری آن به دلیل شرایط خاص حاکم بر این منطقه بود. این رزمایش «فاتحان خیبر» نام داشت.

در روزهای گذشته هزینه‌های نظامی وامنیتی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار در اعلام شد. بر اساس پیش بینی‌های رسمی، درآمدهای بودجه دولتی  جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۶.۸۲ میلیارد منات (واحد پول این کشور) خواهد رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد. قرار است ۴.۵ میلیارد دلار به هزینه‌های نظامی جمهوری آذربایجان اختصاص یابد.

جمهوری آذربایجان یکی از بزرگ‌ترین وارد کنندگان تجهیزات نظامی جهان به شمار می‌آید که اخیرا خرید های تسلیحاتی این کشور شتاب معناداری پیدا کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید