جلسه ویژه مجلسی ها درباره اخلال سیستم سوخت‌رسانی

کدخبر: ۴۵۱۵۵۱
اقتصادنیوز: کمیسیون انرژی مجلس برای پیگیری دلایل به وجود آمدن اخلال در سامانه هوشمند سوخت کمیته تشکیل میدهد.
جلسه ویژه مجلسی ها درباره اخلال سیستم سوخت‌رسانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون متبوعش درباره اخلال در سیستم سوخت رسانی جایگاه‌ها، گفت:مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، ، مدیر سامانه هوشمند سوخت، شرکت ملی پخش و همین طور مدیرانی از سازمان پدافند غیر‌عامل و برخی از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی میهمان جلسه امروز اعضای کمیسیون بودند.

وی با بیان اینکه در این جلسه اظهارات میهمانان از مجموعه‌های مختلف استماع شد، افزود: اظهار نظر در مورد اینکه دقیقا از چه طریقی این اتفاق رخ داده فعلا مقدور نیست و نیاز به کار کارشناسی بیشتر و دقیق‌تری دارد. اما آنچه که واضح است آن است که این حمله صورت گرفته و مشکلی که شاهد آن بودیم در جایگاه‌های سوخت به وجود آمد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: بر اثر این اتفاق اطلاعات سرور و سیستم عامل جایگاه‌ها حذف و همچنین ارتباط جایگاه با مرکز داده سامانه هوشمند سوخت قطع شد که این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات در جایگاه‌ها شد و مسئولان مربوطه در حال پیگیری هستند تا متوجه شوند علت وقوع این مسئله و اینکه از کجا و چه طریقی و از چه «IP» این اتفاق افتاده است.

نخعی اظهار کرد: در این جلسه تاکید اعضای کمیسیون انرژی بر این بود که مسئولان مربوطه هر چه زودتر بررسی‌ها را تکمیل کنند و گزارش آن را به کمیسیون ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد کارگروهی با محوریت کمیسیون انرژی و با حضور نهادهای فوق‌الذکر تشکیل شود تا موضوعات دقیق‌تر دنبال شوند و برنامه مشخص و زمان بندی شده‌ای را تدوین کنیم که امکان نظارت وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که در آینده از این محل مشکلی برای کشور به وجود نیاید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید