قالیباف اعلام کرد؛

تذکر رهبر انقلاب به مجلس/ پیش از اثبات جرم نباید موضوع را رسانه‌ای می‌کردید

کدخبر: ۴۵۱۹۵۰
قالیباف گفت: مقام معظم رهبری در حاشیه نامه‌ای که در آن رسانه‌ای شدن گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده، مرقوم فرمودند «شکایت به‌جاست و نباید پیش از اثبات جرم، موضوع را رسانه‌ای می‌کردند، دنبال کنید و به نحوی جبران شود».
تذکر رهبر انقلاب به مجلس/ پیش از اثبات جرم نباید موضوع را رسانه‌ای می‌کردید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) قرار داریم، اظهار داشت: به همین مناسبت پیشاپیش روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی می‌داریم. دانشجویان انقلابی در آن زمان با تسخیر لانه جاسوسی، هویت ضد مردمی، مداخله‌جو و مستکبر ایالات متحده آمریکا را به دنیا نشان دادند و فصل جدیدی را برای مقابله عدالت‌جویان و حقیقت‌طلبان سراسر دنیا در برابر زورگویی‌ها و دخالت‌های آمریکا و سایر رژیم‌های مستکبر پدید آوردند.


 

وی بیان کرد: روز ۱۳ آبان همچنین مصادف با روز دانش‌آموز و حادثه خونین کشتار بی‌رحمانه دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ در تهران است. یاد و خاطره تمامی دانش‌آموزان شهید آن حادثه را گرامی می‌داریم و به روان پاک آنها درود می‌فرستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرکت مردم ایران در تمامی سال‌های بعد از انقلاب در جهت مقابله با زورگویی‌های مستکبران، حرکتی عاقلانه و کاملاً در راستای منافع ملی بوده است. کشورهای استکباری همچون آمریکا و پیش از آن، انگلیس هرگاه توانستند با توطئه‌های پیچیده یا جنگ‌افروزی علیه استقلال، موجودیت یا منافع مردم ایران اقدام کردند که فقط یک مورد از آنها کودتای ۲۸ مرداد است.

قالیباف ادامه داد: مقابله با این قدرت‌های زورگو و دفاع از منافع کشور و وحدت و امنیت ملی، حکیمانه‌ترین حرکت اجتماعی مردم است و پایان تلخ برخی قیام‌های مردمی در منطقه که نگاه بدبینانه به آمریکا را کنار گذاشتند، نشان داد که راهبرد امامین انقلاب مبنی بر مقابله با کشورهای استکباری، عقلانی‌ترین تصمیم برای تأمین منافع ملی ایران بوده است.

وی افزود: مقابله با استکبار وجوه مختلفی دارد و امروز مهمترین راهبرد برای استکبارستیزی، تلاش جهادی مدبرانه و مطابق با برنامه‌ریزی حساب‌ شده برای حل مشکلات مردم است. بارها گفته‌ام که مهمترین مؤلفه تأمین امنیت ملی کشورمان در قلب یکایک مردم ایران قرار دارد و آن باور آنها به مسیر انقلاب است و اگر آسیب‌ زدن به اقتصاد کشور و بر هم زدن اتحاد ملی دستور کار مستکبران است، پس با قاطعیت می‌توان گفت که استکبارستیزی به معنای حل مشکلات اقتصادی مردم و تلاش برای افزایش همدلی، اجتهاد و تألیف قلوب در میان گروه‌ها و اقشارهای مختلف اجتماعی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که دغدغه اصلی زندگی مردم نیست یا درگیر شدن در جناح‌بازی‌ها و حزب‌بازی به جای اجتهاد ملی برای حل مشکلات مردم، فاصله گرفتن از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است. هر چقدر ما مسئولان در حل مشکلات اقتصادی مردم موفق شویم، به همان اندازه توانستیم استکبار را زمین‌گیر کنیم.

قالیباف بیان کرد: نکته مهم دیگر مربوط به تذکری است که رهبر معظم انقلاب درباره رسانه‌ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس دادند و خواستار جبران موضوع شدند. به نظر می‌رسد که اطلاعات عموم از آن هم راهگشای برخی سئوالات است و هم بهترین روش برای برآورده کردن جبران مد نظر ایشان توسط مجلس است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در حاشیه نامه‌ای که در آن رسانه‌ای شدن گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده، مرقوم فرمودند «شکایت به‌جاست و نباید پیش از اثبات جرم، موضوع را رسانه‌ای می‌کردند، دنبال کنید و به نحوی جبران شود».

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظر می‌رسد این تذکر که حاکی از اهمیت توجه به حق‌الناس است، نه فقط برای همکاران اینجانب برای مجلس بلکه برای همه صاحبان رسانه‌ها و تریبون‌ها مخصوصاً تریبون‌های رسمی و همچنین همه فعالان عرصه‌های اجتماعی و رسانه‌ای می‌تواند فصل‌الخطاب قرار گیرد و نشان می‌دهد تا زمانی که جرمی به اثبات نرسیده، ذکر اسامی افراد مجاز نیست.

قالیباف گفت: به نوبه خود از همه همکارانم می‌خواهم ضمن جبران گذشته، در گزارش‌های کمیسیون‌ها، نطق‌ها و تذکرات نسبت به رعایت این رهنمود جدی باشند و امیدوارم دیگر تریبون‌ها و رسانه‌های رسمی و غیررسمی کشور و همچنین فعالان رسانه‌ای که خود را ملتزم به رعایت رهنمودهای رهبر انقلاب می‌دادند، در رعایت این مسئله کوشا باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید