واکنش پلیس ترکیه به پخش شایعه مرگ اردوغان

کدخبر: ۴۵۲۱۲۷
اقتصادنیوز: پلیس ترکیه اعلام کرد در پی منتشر شدن شایعه مرگ رئیس‌جمهور این کشور ده‌ها شهروند را بازداشت کرده است.
واکنش پلیس ترکیه به پخش شایعه مرگ اردوغان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پلیس ترکیه اعلام کرد ده‌ها تن از کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور را که شایعه مرگ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه را پخش کرده‌اند را بازداشت و مورد بازجویی قرار داده است.

 

خبرگزاری بلومبرگ امروز (چهارشنبه) به نقل از پلیس ترکیه اعلام کرد کسانی که در شبکه‌های اجتماعی این کشور هشتگ «گویا او مرده» را استفاده کردند مورد بازجویی قرار خواهند گرفت و تاکنون ۳۰ تن از این افراد بازداشت و تحقیق در خصوص آنان نیز آغاز شده است.

شب گذشته نیز کلیپی از اردوغان منتشر شد که در آن رئیس‌جمهور ترکیه به سختی راه می‌رود و نشان دهنده این بوده که وضعیت جسمانی او درحال بدتر شدن است.

پیش از این نیز نشریه فارن پالیسی در گزارشی افشا کرد اردوغان وضعیت جسمی خوبی ندارد و به چندین دلیل از جمله مشکلات قلبی که دارد ممکن است به انتخابات دور بعدی ترکیه نرسد. رئیس‌جمهور ترکیه نیز دو روز بعد از منتشر شدن این گزارش ویدئویی از خود در توئیتر بارگذاری کرده که در آن درحال ورزش کردن است. اما برخلاف تصور او این ویدئو تاثیری بر شایعات درخصوص سلامتی او نداشته بلکه برخی حرکات اردوغان در آن را مصنوعی دانستند و اعلام کردند این ویدئو شاهدی بر گزارش فارن پالیسی درخصوص بد بودن وضعیت سلامتی او است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید