چین به حادثه زیر دریایی اتمی امریکا واکنش نشان داد

کدخبر: ۴۵۲۴۳۴
اقتصادنیوز: چین اعلام کرد: امریکا جزئیات حادثه زیردریایی اتمی را منتشر کند.
چین به حادثه زیر دریایی اتمی امریکا واکنش نشان داد

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، اقدام نیروی دریایی آمریکا در اخراج سه فرمانده زیردریایی اتمی حادثه‌دیده این کشور در جنوب شرقی آسیا، بار دیگر واکنش پکن را برانگیخت.

«وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) گفت پکن منتظر توضیحات دقیق واشنگتن در مورد حادثه زیردریایی اتمی این کشور در دریای جنوبی چین است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ون‌بین طی نشست خبری، در این‌باره گفت: «ما مجدداً از ایالات متحده می‌خواهیم تا جزئیات حادثه را روشن کند و همچنین به نگرانی‌ها و ترس‌های کشورهای منطقه پاسخ کامل دهد».

یک ماه پیش بود که که ناوگان اقیانوس آرام ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از زیردریایی‌های اتمی این کشور هنگام حرکت در آب‌های بین‌المللی در منطقه اقیانوس هند-آرام، به یک شیء نامعلوم برخورد کرده است.

وی همچنین تاکید کرد: «آمریکا باید از ایجاد مشکلات و اقدام‌های تحریک‌آمیز در هر نقطه‌ای از جهان دست بردارد، و قدرت‌نمایی و اقداماتی که به ضرر حاکمیت و امنیت کشورهای دیگر است را متوقف کند».

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا امروز فرمانده «کامرون الجیلانی»، فرمانده «پاتریک کاشین»، و رئیس ارشد تکنیسین «کوری راجرز» را به دلیل قصور در حادثه اخیر برای زیردریایی اتمی این کشور در شرق آسیا، برکنار کرد.

پیش از آن، وزارت خارجه چین با بیان اینکه آمریکا به بهانه آزادی کشتیرانی در دریای جنوبی چین ایجاد مشکل کرده است، گفته بود پکن و سایر کشورهای منطقه حق دارند از واشنگتن بخواهند که چرا یک زیردریایی اتمی به این منطقه فرستاده است. (جزئیات بیشتر)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید