واکنش سازمان ملل به اعتراضات خونین عراق

کدخبر: ۴۵۲۵۳۶
اقتصادنیوز: سازمان ملل به تشدید خشونت‌های روز جمعه در جریان اعتراضات بغداد واکنش نشان داد.
واکنش سازمان ملل به اعتراضات خونین عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، النشره گزارش داد، دفتر نماینده سازمان ملل در امور عراق به تشدید خشونت‌های روز جمعه در جریان اعتراضات بغداد واکنش نشان داد.

دفتر سازمان ملل در عراق با انتشار بیانیه‌ای، ضمن ابراز تأسف از خشونت‌ها در جریان اعتراضات علیه نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، گفته است: ما درباره بالاگرفتن درگیری‌ها و خشونت‌ها و تلفات ناشی از آن، ابراز تأسف می‌کنیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را رعایت کنند و به حق اعتراض مسالمت‌آمیز احترام بگذارند و تظاهرات مسالمت‌آمیز باقی بماند.

انتشار بیانیه نماینده سازمان ملل پس از آن صادر شده که ظهر روز جمعه تظاهرات مردمی عراق در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی ماه اکتبر در پی دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

طبق گزارش منابع بیمارستانی، این درگیری‌ها ۲ کشته در بر داشته است.

قابل ذکر است که معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی عراق روز جمعه در برابر وزارت برنامه‌ریزی این کشور تجمع کردند. شرکت کنندگان در این تجمع سپس حرکت خود به سمت ورودی منطقه سبز را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان پس از رسیدن به ورودی منطقه سبز خیمه گاه‌هایی را ایجاد و سپس تحصن خود را در آنجا آغاز کردند. منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی باعث برهم خوردن فضای مسالمت آمیز تظاهرات شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید