حمله غافلگیرکننده ارتش به دشمن/ خبر مهم از رزمایش متشرک نداجا و نزاجا

کدخبر: ۴۵۲۸۶۵
تفنگداران نیروی دریایی و تکاوران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات مشترک مواضع دشمن فرضی را منهدم کردند.
حمله غافلگیرکننده ارتش به دشمن/ خبر مهم از رزمایش متشرک نداجا و نزاجا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیاتی مشترک با اجرای عملیات هوابرد، هلی‌برن و آب‌خاکی در سواحل دشمن نسبت به پیاده کردن نیروها و تجهیزات، تصرف سرپل و پیشروی به‌سمت اهداف تعیین‌شده، اقدام کردند.

 در این مرحله از رزمایش، تیپ‌های تفنگدار و تکاور نیروی دریایی با همراهی یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش علیه واحدهای سطحی نیروهای حمله‌ور در قالب یگان‌های دشمن، حملات غافلگیرانه انجام داده به‌سمت اهداف از پیش تعیین‌شده در سواحل جنوبی کشور یورش بردند.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار1400 ارتش با اعلام این خبر گفت: این تیپ‌‌ها با به‌کارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود ازجمله قایق‌های تندرو، شناورهای هجومی، زیردریایی‌های مرطوب و ناوچه‌های راکت‌انداز، با استفاده از اصل غافلگیری، یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن را منهدم کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار1400 ارتش افزود: تکاوران و تفنگداران دریایی نیز به‌رغم وجود عوارض و موانع متنوع طبیعی در مقابله با عملیات تهاجمی سنگین یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن، با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌های نفوذکننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده با پشتیبانی یگانهای پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای به‌روی اهداف از پیش تعیین‌شده اقدام کردند و در مدت زمان بسیار کم توانستند مانع از پیشروی یگان‌های مهاجم شوند.

وی خاطرنشان کرد: انهدام واحدهای شناور یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن توسط شناورهای تندروی آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت‌انداز، عملیات مین‌‌‌ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی‌برن تفنگداران به‌وسیله بالگردهای یگان هوادریا از جمله دیگر عملیات‌های صورت‌گرفته در این مرحله از رزمایش بود.

امیر دریادار موسوی اضافه کرد: اجرای گشت هوایی به‌منظور تأمین امنیت هوایی نیروهای عمل‌کننده در سطح توسط تیزپروازان نیروی هوایی ارتش و همچنین رصد و پایش آسمان منطقه عملیات توسط نیروی پدافند هوایی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این رزمایش بود.

وی ادامه داد: همچنین نیروهای تیپ 223 واکنش سریع با پشتیبانی آتش بالگردهای تهاجمی هوانیروز ارتش، با اجرای کمین نقطه‌ای و منطقه‌ای، مواضع نیروهای حمله‌ور در نقش دشمن را تصرف کردند.

امیر دریادار موسوی با اشاره به برقراری ارتباط امن میان یگان‌های عمل‌کننده با مراکز فرماندهی در این مرحله از رزمایش ذوالفقار1400، گفت: عملیات جمع‌‌آوری اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی و ضدالکترونیکی نیروهای مهاجم، پایداری ارتباطات در فضای مطلق جنگ الکترونیک از جمله نقاط قوت این عملیات است که با موفقیت اجرا شد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار1400 ارتش با تأکید بر اینکه همه گزینه‌های دفاعی و تهاجمی ایران علیه دشمنان آماده و مهیاست، تصریح کرد: اقتدار نظامی ایران اسلامی نه‌تنها تهدیدی برای همسایگان نیست، بلکه برای جلوگیری از تهدیدات دشمنان است و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، همواره در خدمت امنیت منطقه بوده و خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید