اخبار ستون جهت اطلاع جمهوری اسلامی؛ 18 آبان 1400

کدخبر: ۴۵۳۲۷۵
اقتصادنیوز: امروز در ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوی اسلامی این خبرها منتشر شده است:
اخبار ستون جهت اطلاع جمهوری اسلامی؛ 18 آبان 1400

*پیرو اخباری که طی روزهای اخیر در مورد تغییر قیمت یا حذف ارز ترجیحی و واریز یارانه نقدی به حساب مردم پخش شده، عده‌ای به خریداری ارز (نقدی و حواله) و سکه روی آورده‌اند و همین امر موجب افزایش قیمت ارز و سکه شده است و پیش‌بینی می‌شود قیمت سایر اقلام اساسی مثل مرغ و گوشت و شکر و برنج و حبوبات و نهاده‌‌ها و مسکن و خودرو نیز افزایش یابد. انتظار اینست که دولت هرچه سریع‌تر تکلیف ارز ترجیحی را روشن کند و جلوی افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها را بگیرد.
*کرملین تایید کرد که قرار است هفته آینده نشست سه‌جانبه سران ارمنستان، روسیه و آذربایجان، نیکول پاشینیان، ولادیمیر پوتین و الهام علی‌اف برگزار شود. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به اینترفاکس گفت: «چنین نشستی درحال آماده شدن است و براساس یک ویدئو کنفرانس آماده می‌شود». پیش از این، شبکه تلویزیونی «روسیه-1» گزارش داده بود که هفته آینده دیدارهایی با حضور سران سه کشور بعد از گذشت یک سال از بیانیه سه‌جانبه درباره قره‌باغ برگزار می‌شود.
*منابعی به «داون نیوز» گفتند «سراج‌الدین حقانی» معاون رهبر طالبان و سرپرست وزارت کشور دولت موقت طالبان با میانجی‌گری میان دولت و طالبان پاکستان، از بروز جنگ میان آنها جلوگیری کرد. براساس این گزارش، اسلام‌آباد با آزادی ده‌ها نفر از اعضای تحریک طالبان پاکستان موافقت کرده است و آتش‌بس پس از تحقق این پیش‌شرط اجرا می‌شود و قابل تمدید می‌باشد. به دنبال اعلام موجودیت «امارت اسلامی پاکستان» و نامشروع دانستن دولت پاکستان توسط تحریک طالبان این کشور، ماه گذشته «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان تایید کرده بود که «اسلام‌آباد با تحریک طالبان در مذاکره است تا آن‌ها تسلیم شده، سلاح‌هایشان را به زمین گذاشته و در عوض مورد عفو قرار گرفته و به زندگی عادی بازگردند». ولی تحریک طالبان در مقابل با رد درخواست عفو عمران خان تاکید کرد که آن‌ها برای اجرای قوانین شریعت در پاکستان تلاش می‌کنند.
*مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در احکام صادره وزیر جهاد کشاورزی تاکنون حکمی برای مسئول حوزه ریاست وزیر صادر نشده است و هیچ‌یک از مشاوران وزیر نیز نسبت خانوادگی با ایشان ندارند». این اطلاعیه افزوده: «تنها حکم صادره در این ارتباط مربوط به انتصاب رئیس مرکز حراست که از نزدیکان و اشخاص مورد اعتماد وزیر بوده و با استعلام و تایید دستگاه‌های ذیربط انجام گرفته است.»
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید