درخواست آلمان برای بازگشت کامل به برجام

کدخبر: ۴۵۳۸۵۴
آندره آ ساسه، سخنگوی وزارت خارجه آلمان با استقبال از ازسرگیری مذاکرات وین اظهار داشت: هدف از این رایزنی‌ها بازگشت به برجام در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.
درخواست آلمان برای بازگشت کامل به برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آندره آ ساسه سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان در گفت وگو با خبرنگاران در برلین خواستار احیای هرچه سریعتر مذاکرات وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، وی در این باره اظهار داشت: همان طور که بارها گفته ایم هدف از مذاکرات وین احیای برجام در سریع ترین زمان ممکن است. برجام باید به طور کامل بازگردانده شود.

ساسه افزود: آلمان از بازگشت ایران به مذاکرات وین استقبال می کند اما انتظار دارد که این کشور مشارکت سازنده ای در این گفت وگوها داشته باشد.

این دیپلمات آلمانی با بیان اینکه برلین بارها نسبت به از دست رفتن زمان برای احیای برجام هشدار داده است، تاکید کرد که هدف از مذاکرات با ایران به نتیجه رسیدن هرچه سریعتر آن است.

مذاکرات میان ایران و سایر طرف های برجام قرار است روز ٢٩ نوامبر (ماه جاری میلادی) در وین از سرگرفته شود.

به گزارش ایسنا، معاون ویزر امورخارجه روسیه نیز روز پنج شنبه (امروز) در اظهاراتی با تاکید بر اینکه بازگشت به برجام نیازمند اراده سیاسی است، گفت: برای تضمین اینکه مذاکرات وین منجر به بازگشت به برجام به شکل اولیه اش خواهد شد، می بایست تمام تلاش ها به کار گرفته شود. اکنون نیازمند اراده سیاسی هستیم. از طرف آمریکا، مهم است که این کشور ثابت کند و در عمل نشان دهد که سیاست تحریمی به کار گرفته در سال های اخیر را مورد بازبینی قرار می دهد و به طرف ایرانی این فرصت داده می شود که از مزایای اقتصادی گنجانده شده در توافق بهره مند شود. توافقاتی که در بطن برجام قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید