پیام اسرائیل به رابرت مالی در خصوص ایران

کدخبر: ۴۵۴۵۷۶
اقتصادنیوز: مسئولین اسرائیلی در گفتگوهای خود با رابرت مالی که به (فلسطین اشغالی) سفر کرده اعلام خواهند کرد، از دیدگاه آنها رفع تحریم‌ها علیه ایران امری اشتباه است.
پیام اسرائیل به رابرت مالی در خصوص ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، به نوشته این پایگاه عبری زبان مالی که برای مشاوره و رایزنی با مسئولین اسرائیلی پیش از آغاز مذاکرات وین به فلسطین اشغالی سفر کرده قرار است دوشنبه با بنی گانتس وزیر جنگ و ایال هولتا مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و نیز شماری از مسئولین عالی رتبه نهادهای نظامی، اطلاعاتی (موساد) و وزارت خارجه دیدار کرده و با آنها در رابطه با از سرگیری مذاکرات با ایران که قرار است ۲۹ ماه جاری میلادی (۸ آذر) در وین آغاز شود، به رایزنی بپردازد.

به نوشته یا نت هنوز مشخص نیست یائیر لاپید جانشین نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل با مالی ملاقاتی داشته باشد در حالی که نفتالی بنت هم برنامه‌ای برای استقبال از این مهمان نخواهد داشت.

منابع آگاه به این رسانه خبر دادند، اسرائیل پیامی را به مالی خواهد رساند که باید از شکل گیری توافقی ساده با ایران جلوگیری به عمل‌ آید و در این نشست‌ها حتما باید طوری عمل کرد که نشان داده شود واشنگتن پلان (ب) هم برای احتمال شکست مذاکرات در اختیار دارد.

در پایان این گزارش هم تاکید شده است، بزرگترین نگرانی اسرائیل آن است که ایرانی‌ها بتوانند آمریکایی‌ها را مجبور کنند در مقابل توقف غنی سازی اورانیوم، تحریم‌ها را رفع کنند از اینرو مسئولین اسرائیلی به مالی توضیح خواهند داد که بازگشت به توافق و رفع تحریم‌ها اقدام اشتباهی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید