تحلیلگر نیروی دریایی آمریکا:

تهران می‌تواند هزینه‌های سنگینی را بر آمریکا تحمیل کند

کدخبر: ۴۵۴۸۳۶
اقتصادنیوز: یک کارشناس و تحلیلگر نیروی دریایی آمریکا با بیان اینکه توان دریایی ایران چالشی بزرگ در برابر آمریکاست، گفت: تهران می‌تواند هزینه‌های سنگینی را بر آمریکا تحمیل کند و این کار را انجام داده است.
تهران می‌تواند هزینه‌های سنگینی را بر آمریکا تحمیل کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، «جیمز هولمز»، کارشناس و تحلیلگر نیروی دریایی آمریکا در یادداشت خود به بررسی توانایی‌های ایران در حوزه دریایی پرداخت و در این ارتباط نوشت که تهران با به کارگیری نیروهای دریایی سبک و کم هزینه توانسته است که آمریکا را با چالش جدی روبرو کند.

به گفته این نویسنده آمریکایی، تهران می‌تواند هزینه‌های سنگینی را بر آمریکا تحمیل کند و این کار را انجام داده است، در این شرایط نیروی دریایی آمریکا نباید قابلیت و توان چالشی نیروی دریایی ایران را نادیده بگیرد.

نویسنده همچنین در بخش دیگر از یادداشت خود گفته است که مقام‌های ایران به هر دلیلی چه از نظر اعتقاداتی و چه محاسبات استراتژیکی مصمم هستند که نگذارند به قول آن‌ها شیطان بزرگ حیاط خلوتشان را محدود و مسدود کند.

چند روز پیش از این نیز، «سرلشکر حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه در دانشگاه علوم و فنون دریایی گفته بود که کشورمان تسلط دریایی خود را حفظ کرده و پهنه دریایی را گسترش داده‌ایم و امروز فناوری‌های نوین دریایی در اختیار ما است. سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنانش از شناورها به عنوان زیرساخت سیال قدرت دریایی کشور نام برد و خاطر نشان کرد: فناوری‌های مربوط به کیفیت بخشی شناورهای رزمی در اختیار ما است و این چشم اندازها دقیق و درست هستند و شناورها هویت حقیقی تاکتیک ما بوده که حامل پیام‌های استراتژیک در دریا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید