اولین واکنش فیاضی به عدم رای اعتماد مجلس

کدخبر: ۴۵۵۱۷۳
مسعود فیاضی در یادداشتی از رئیس جمهور تشکر و قدردانی کرد و نوشت: از رئیس محترم جمهور به دلیل حسن نظر و اعتمادشان درخصوص انتخاب و معرفی اینجانب به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس محترم شورای اسلامی تشکر و قدردانی نمایم.
اولین واکنش فیاضی به عدم رای اعتماد مجلس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در یادداشتی با بیان اینکه اگر مجلس با تصمیم انقلابی خود، این فرصت را به جریان جوان، نخبه، بانشاط، خلاق، متخصص، باتجربه، تحول خواه و انقلابی موجود در بدنه آموزش و پرورش می دادند مناسب تر بود، تاکید کرد: نسبت به تصمیم مجلس احترام قائلم و آنها را در این عرصه تصمیم گیر اصلی می دانم.

متن یادداشت مسعود فیاضی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به عقیده بنده سیمای آینده هر کشوری در آئینه آموزش و پرورش امروز او قابل مشاهده است. چراکه آموزش و پرورش یعنی نظام رسمی تربیت نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی مورد نیاز کشور که بالاترین و مهمترین اندوخته هر کشور خواهد بود. این امر مهم، در انقلاب اسلامی ما ضریب بیشتری به خود می گیرد و اهمیت بیشتری می یابد. چراکه؛ تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های رخ داده در جهان در این است که نقطه تاثیر این انقلاب در مرحله اول، درون انسانها و ارزشهای آنها است، و این انقلاب در درون است که اثر خود را در بیرون می گذارد و جامعه را متحول می کند. از این جهت ارتقاء نظام تعلیم و تربیت تاثیر مستقیمی در دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی دارد. به همین دلیل است که قرار گرفتن مدیرانی انقلابی، تحول خواه، متخصص، جهادی، کارآمد و باورمند به نقش و جایگاه محوری تعلیم و تربیت در فرایند پیشرفت جامعه در راس امور آموزش و پرورش نیازی حیاتی برای کشور است.  

اینجانب خداوند متعال را شاکرم که فرصتی را در اختیارم قرار داد تا به عنوان یک خادم عرصه فرهنگ و تعلیم و تربیت کشور بتوانم برخی از مسائل و دغدغه های واقعی نظام آموزش و پرورش کشور و راه های برون رفت از آنها را با رویکردی مبتنی بر آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و نه متخذ از نسخه های بدلی و در جهت دستیابی به پیشرفت انسان مدار جامعه در قالب یک برنامه عملیاتی به پیشگاه نمایندگان محترم ملت ارایه نمایم.

 اکنون که صلاحدید نمایندگان محترم مجلس بر این تعلق گرفت که سکانداری این دستگاه عظیم را به عزیز دیگری بسپارند لازم است:

اولا از رئیس محترم جمهور به دلیل حسن نظر و اعتمادشان درخصوص انتخاب و معرفی اینجانب به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس محترم شورای اسلامی تشکر و قدردانی نمایم. اعتقاد راسخ دارم که چنین انتخابی از رئیس محترم جمهور نشان دهنده باور و اعتقاد قلبی ایشان نسبت به ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش و نقش آفرینی جوانان انقلابی و جهادی در این مسیر بوده است. ثانیا؛ از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به دلیل ایجاد زمینه گفت و گو و بررسی های کارشناسی برنامه ارایه شده تقدیر و تشکر می نمایم، هرچند شخصا معقتدم اگر با تصمیم انقلابی خود، این فرصت را به جریان جوان، نخبه، بانشاط، خلاق، متخصص، باتجربه، تحول خواه و انقلابی موجود در بدنه آموزش و پرورش می دادند تا بتوانند در عرصه مدیریت کلان دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشور ایفای نقش کنند، مناسب تر بود. البته در هر صورت، نسبت به تصمیم ایشان احترام قائلم و آنها را در این عرصه تصمیم گیر اصلی می دانم.

ثالثا: لازم است تشکر صمیمانه خود را از همه وزرای سابق آموزش و پرورش، صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت، تشکلهای انقلابی فرهنگیان و معلمان و فرهنگیان عزیزی ابراز دارم که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی و تنها با انگیزه های الهی و با رویکردی تعلیم و تربیتی از بنده حمایت کردند. به راستی این عزیزان نشان دادند، چشمه فیاض انقلاب همواره در جوشش است و هرگز به خاموشی نمی‌گراید.  

رابعا: تشکر صمیمانه خود را از همه منتقدینی اعلام می دارم که از سر دلسوزی برنامه های بنده را نقد کردند و موجب ارتقای آن شدند.

والسلام مسعود فیاضی  ۲۵ / ۸/ ۱۴۰۰

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید