آمار تکان دهنده از کودکان قربانی تجاوزات سعودی

کدخبر: ۴۵۵۴۸۳
یک سازمان حقوق بشری یمن در عین افشای آمار شهدا و مجروحان حملات ائتلاف سعودی به یمن، خواستار تحقیق درباره کشتارهای کودکان یمنی نیز شد.
آمار تکان دهنده از کودکان قربانی تجاوزات سعودی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سازمان «انتصاف» ویژه حقوق زنان و کودکان یمن آمار جدیدی را درباره ارتکاب جنایات ائتلاف سعودی در یمن طی هفت سال گذشته منتشر و اعلام کرد که تعداد کودکان قربانی تجاوزات سعودی از ابتدای جنگ تاکنون به ۳۸۲۵ شهید و ۴۱۵۷ مجروح رسیده است.

این سازمان حقوق بشری در یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعا گفت که در نتیجه تجاوزات و حملات ائتلاف سعودی طی هفت سال اخیر، تعداد خانواده‌های آواره به ۶۷۰ هزار و ۳۴۳ خانواده در ۱۵ استان و تعداد نوزادان نارس و معلول به حدود ۶۰۰ هزار نفر رسیده است که برای زنده ماندن نیاز به سوخت و مهد کودک دارند.

به گزارش المسیره، در ادامه این گزارش آمده است: «بیش از ۴۰۰ هزار کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند که ۸۰ هزار نفر از آنها در معرض خطر مرگ قرار دارند و سالانه بیش از ۲۷ نوزاد از ۱۰۰۰ نوزاد جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان مزبور با اعلام اینکه کشورهای عضو ائتلاف سعودی از وسایل الکتریکی ویژه بیماران قلبی جلوگیری کرده‌اند، افزود: در نتیجه این اقدام ائتلاف متجاوز هزاران بیمار با در معرض خطر مرگ قرار گرفته‌اند و بیش از ۳۰۰۰ کودک دچار مشکلات قلبی هستند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن برای درمان به خارج از کشور نیاز به سفر اورژانسی دارند، تأکید کرد: سازمان‌ها کمک لازم را در زمینه دارو و آزمایش خون برای بیماران تالاسمی انجام نمی‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید