توصیه امام جمعه همدان به دولت برای درمان بورس

کدخبر: ۴۵۵۵۹۹
امام جمعه همدان درباره اینکه دولت برای بورس و گرانی ها چه اقداماتی باید انجام دهد، چه گفت.
توصیه امام جمعه همدان به دولت برای درمان بورس

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایسنا، حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر همدان با اشاره به اینکه امروز عملکرد دولت در صد روز گذشته، در فضای رسانه‌‎ای و اجتماعی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است، بیان کرد: دولت فعلی در بعضی از عرصه‌ها موفقیت بسیار خوبی را کسب کرده و رویکرد دولت در مناسبات بین‌المللی یک رویکرد مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام(ره) است.

وی ادامه داد: همچنین دولت در عرصه واکسن مدیریت خوبی را داشت و امروز واکسیناسیون کشور در وضعیت خوبی قرار دارد، علاوه بر این در مدیریت جهادی و مردمی نیز دولت نمره خوبی دارد و رئیس جمهور تاکنون به بیش از ۱۰ استان سفر کرده و در کنار مردم، از نزدیک با مشکلات آشنا شده بنابراین دولت مردمی در عمل در کنار مردم بوده است.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود دولت تدابیر لازم برای مسئله بورس را در دستور کار داشته باشد، تصریح کرد: بیش از۴۰ میلیون نفر در کشور با مسئله بورس ارتباط دارند و در بعضی از موارد سرمایه مردم آسیب دیده و نگرانی‌هایی برای مردم به وجود آمده و لازم است دولت تدابیری را در این زمینه داشته باشد.

وی بیان کرد: دولت باید در تعیین مدیران لایه‌های میانی سرعت عمل داشته باشد، باید تمام مدیران میانی در سطوح مختلف تعیین شوند و مدیر همراه با سیاست‌های کلی دولت باشد و صرف تغییر دولت، انتخاب رئیس جمهور و استانداری‌‎ها کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: مدیران لایه‌های مختلف باید تعیین تکلیف شوند چرا که مدیری که در حالت انتظار به سر می‎‌برد ممکن است نتواند همراهی خوبی داشته باشد و مخصوصا در برنامه‎‌های اقتصادی و مسئله آموزش و پرورش مجلس و دولت باید سریع‎تر وضعیت این وزارتخانه را مشخص کنند.

شعبانی‌موثقی در ادامه به دیدار نخبگان با رهبری کشور اشاره کرد و افزود: مدیران و مسئولان رویکرد و سبک راهبردی رهبری را الگوی عملی خود قرار دهند و حمایت از جامعه علمی و نخبگان باید تبدیل به الگوی عملی بین مسئولان کشور شود و نباید صرفا کارهای شعاری در این عرصه انجام شود.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین مشکلات نخبگان، عدم درک صحیح مدیران از نخبگی است، مسئولان درک صحیحی از جایگاه نخبگان ندارند و امیدواریم دولت در این زمینه مسائل جدی را در نظر داشته باشد، امروز بعضی از سوداگران و رانت‌خواران با ورود نخبگان در عرصه مدیریت و تولید مخالفند چراکه منافعشان به خطر می‎‌افتد و سنگ اندازی می‎‌کنند از طرف دیگر امروز نخبگان نباید در گیر و دار مسائل اداری قرار بگیرند.

شعبانی‌موثقی با تاکید بر اینکه مسئولان درک صحیحی از نخبگان داشته باشند، گفت: برخی در بعضی مسندها نخبگان را دعوت به مهاجرت به خارج از کشور می‎‌کنند که این یک خیانت است که با سوء مدیریت و عدم حمایت‌ها اتفاق می‌‎افتد بنابراین غفلت از جامعه نخبگان خیانت به کشور است. 

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز ثروت کشور ذهن و اندیشه و فکر یک نخبه است، عنوان کرد: غربی‎‌ها دنبال جذب نخبگان دیگر کشورها هستند چراکه یک نخبه برای آنها یک میلیون دلار صرفه دارد بنابراین برای جذب نخبگان ما برنامه ریزی کرده‌‎اند و راه جلوگیری از فرار مغزها حمایت از نخبه و میدان دادن به او است. 

وی ادامه داد: نفت و گاز و زمین‌‎های کشاورزی ظرفیت‌‎های اقتصادی است که جوان نخبه می‎تواند آن‌ها را تبدیل به ارزش افزوده کند بنابراین نخبگان باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند و نباید عده خاصی مانع حضور نخبگان بشوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به در پیش‎رو بودن هفته بسیج بیان کرد: بسیج فعالیت و مسئولیتی بالاتر از اول اتقلاب دارد و امروز باید در عرصه‌‎های مختلف از جمله پیشرفت کشور و تحقق تمدن اسلامی باید نقش داشته باشد، همچنین بسیج سازندگی با نگاه بلند و جهادی در بسیاری از زمینه‌ها حضور موثر دارد که قابل تقدیر است.  

شعبانی‌موثقی در قسمت دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه در گردنه‎‌های سختی که انسان در پیش‌رو دارد باید پاسخگو باشد و مورد حسابرسی قرار بگیرد، اظهار کرد: قرآن کریم در آیات فراوانی اشاره می‎‌کند که انسان‎‌ها در روز قیامت رفتارشان مورد حسابرسی قرار می‎گیرد و به این معنی است که هیچ عملی در دستگاه الهی گم نمی‎‌شود.

وی افزود: ما باید کتاب اعمال خود را با صدای بلند بخوانیم و خودمان حساب و کتاب و محاسبه بکنیم و ببینیم وزنمان در پیشگاه الهی چقدر است، علاوه بر این محاسبه نفس مخصوصا در بحث گناهان کوچک بسیار اهمیت دارد بنابراین باید مراقب گناهان کوچک باشیم چراکه ممکن است همان گناه انسان را جهنمی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید