رئیسی:

هر روز که از عمر دولت می‌گذرد به پیشرفت کشور امیدوارتر می‌شوم

کدخبر: ۴۵۶۴۰۷
اقتصادنیوز: سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز دوشنبه در دیدار بسیجیان نهاد ریاست جمهوری و سازمان‌های تابعه با گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه مسئولیت‌پذیر بودن و خطرپذیری از ویژگی‌ها و شاخصه‌های اصلی بسیجیان است، اظهار داشت: اگر در نهاد ریاست جمهوری کارکنان مسئولیت‌پذیر بوده و به مردم و ارباب رجوع پاسخگویی شایسته و مناسب داشته باشند، بدون تردید بقیه سازمان‌ها نیز از این نهاد الگو خواهند گرفت.
هر روز که از عمر دولت می‌گذرد به پیشرفت کشور امیدوارتر می‌شوم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم وی با اشاره به نقش و تأثیر ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی در همه امور زندگی فردی و اجتماعی گفت: بسیجی در هر سازمان و اداره‌ای باید پرچم برافراشته ارزش‌های انقلابی، دلسوزی برای رسیدگی به مشکلات مردم و دعوت به صداقت و پاکی باشد.

رئیس‌جمهور اصلاح نظام اداری و تلاش برای تقویت کارآمدی در سازمان‌ها و ادارات را ضروری دانست و گفت: کارآمدی در سیستم اداری به این است که کارکنان نسبت به وظیفه خود شناخت کامل داشته و با احساس مسئولیت و محبت نسبت به رفع مشکلات مردم و ارباب رجوع عمل کنند.

رئیسی با تاکید بر اهمیت روحیه مسئولیت‌پذیری انسان در نهاد خانواده و جامعه، اظهارداشت: در فرهنگ دینی، همه مسئول هستند و باید نسبت به موضوعات اطراف خود احساس مسئولیت کنند و همه وظیفه داریم برای ترویج عدالت، صفا و صمیمیت، امانت‌داری، گسترش خوبی‌ها و نهی از منکر در جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: برخورداری از روحیه مسئولیت‌پذیری اجازه نمی‌دهد تا انسان نسبت به اطراف خود و مشکلات مردم بی‌تفاوت باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در جامعه قرآنی، صبر در مقابل ناملایمات و مصائب و ایستادگی در برابر دشمنی‌ها از اصول اساسی است، خاطرنشان کرد: در جامعه دینی صالح بودن به تنهایی کافی نیست، بلکه انسان باید مصلح باشد و دیگران را نیز به کارهای خوب دعوت و از منکرات نهی کند و باید فرد بسیجی در اداره و سازمان خود، روحیه بسیجی و جهادی را در بین همکارانش نیز گسترش دهد.

رئیسی با انتقاد از نارسایی‌ها و مشکلات موجود در سیستم اداری کشور، گفت: یقینا اگر نظام اداری کشور از روحیه بسیجی برخوردار باشد، شاهد بسیاری از مشکلات و ناکارآمدی موجود نخواهیم بود لذا برای کارآمدی نظام اداری، لازم است این روحیه را ترویج و گسترش دهیم.

وی برپا داشتن نماز، ارتباط صمیمی با مردم، تلاش برای گسترش خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها در جامعه و برپایی عدالت و مسئولیت‌پذیری را از اصول محوری تشکیل جامعه صالح و قرآنی دانست و اظهارداشت: باید تلاش کنیم در جامعه پاکی، صداقت، امانت‌داری، اخلاق، معنویت و عدالت گسترش پیدا کند و لازمه تحقق آن توجه به این اصول محوری از درون نهاد خانواده تا جامعه است.

رئیس‌جمهور در ادامه وظیفه‌شناسی و عمل به وظیفه را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه باید وظیفه خود را به درستی شناخته و به بهترین نحو ممکن آن را انجام دهند و در اصول فکری حضرت علی(ع) اگر کسی در سنگر وظیفه‌شناسی و عمل به وظیفه‌ خود فوت کند این فرد از درجه شهادت برخوردار است.

رئیسی با تأکید بر اینکه با روحیه بسیجی می‌توان مشکلات کشور را برطرف کرد، گفت: تفاوت و وجه امتیاز نظام اداری ایران اسلامی با سایر کشورها برخورداری از روحیه بسیجی است.

وی با تأکید بر اینکه تحریم هرگز کشور را متوقف نخواهد کرد، گفت: هر روز که از عمر دولت می‌گذرد به پیشرفت کشور امیدوارتر می‌شوم و یقین دارم که گشایش‌های جدی در مسایل مختلف ایجاد خواهد شد و امروز دشمنان به خوبی متوجه شدند که ایران در موضع اقتدار ایستاده است و این اقتدار را از خون شهیدان خود داریم و اجازه نمی‌دهیم آثار خون شهدا از بین برود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید با روحیه بسیجی و همت و کار مضاعف در مسیر رفع مشکلات و ایجاد گشایش حرکت کنیم و بی‌تردید اگر درست حرکت کنیم، یاری خداوند نیز برای جبهه حق حتمی خواهد بود.

رئیسی تأکید کرد: با پیشرفت در ابعاد مختلف، روزهای روشنی برای کشور انتظار می‌کشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید