دبیرکل ناتو

ناتو: هرگونه اقدام خصمانه علیه اوکراین بهای سنگینی خواهد داشت

کدخبر: ۴۵۸۴۰۵
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت، نیروهای نظامی ائتلاف آتلانتیک شمالی در دریای بالتیک هستند تا مانع روسیه از هرگونه تجاوز به اوکراین شوند.
ناتو: هرگونه اقدام خصمانه علیه اوکراین بهای سنگینی خواهد داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دبیرکل ناتو اعلام کرد: نیروهای نظامی ائتلاف آتلانتیک شمالی در دریای بالتیک هستند تا مانع روسیه از هرگونه تجاوز به اوکراین شوند.

اسپوتنیک گزارش داد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در پایان روز نخست‌ نشست‌های وزیران خارجه ائتلاف در لتونی گفت: اعضای ائتلاف در نشست‌های خود افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرزهای اوکراین را بررسی کردند.

او اظهار کرد: وضعیت غیرقابل پیش بینی است و هرگونه اقدام خصمانه علیه اوکراین بهای سنگینی خواهد داشت.

استولتنبرگ تاکید کرد: روسیه حق به رخ کشیدن نیروهایش در هر جای مرزهایش را که بخواهد، دارد؛ اما باید شفاف باشد و از تنش اجتناب کند ولی ما در حال حاضر عکس این را شاهدیم.

دبیرکل ناتو خاطرنشان کرد: ائتلاف نیروهای نظامی‌اش را در دریای بالتیک مستقر کرده که به منزله پاسخ مستقیم به اقدامات روسیه است. هدف ما بازداشتن روسیه از هرگونه تجاوز به اوکراین است. 

این رهبر ناتو تاکید کرد: ما به مذاکره سیاسی معتقدیم؛ اما متاسفانه مسکو تمایلی به مذاکره ندارد و از آن می‌خواهیم از طریق ورود به شورای ناتو و روسیه مذاکره را آغاز کند. 

استولتنبرگ درباره اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در این راستا گفت: ما اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را بررسی کردیم و در صورت نیاز به تحمیل آنها متعهدیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید