بازگشایی بخش کنسولگری عربستان در کابل

کدخبر: ۴۵۸۴۱۷
وزارت خارجه عربستان از بازگشایی بخش کنسولگری سفارت خود در کابل خبر داد.
بازگشایی بخش کنسولگری عربستان در کابل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه عربستان سعودی خبر داد که بخش کنسولگری سفارت این کشور در کابل، پایتخت افغانستان را بازگشایی کرده است.

 «تاکاشی اوکاتا» سفیر ژاپن در افغانستان نیز هفته پیش با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر طالبان دیدار کرد و گفت به شرط تامین امنیت سفارت این کشور در کابل بازگشایی می‌شود.

از سوی دیگر یک مقام طالبان خبر داد که امارات متحده عربی سفارت خود در کابل، پایتخت افغانستان را بازگشایی کرده است.

همچنین روز یکشنبه سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان تأیید کرد که دولت آلمان نیز می‌خواهد سفارت خود را در کابل بازگشایی کند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان، روز شنبه، بیست‌ونهم آبان، در گفت‌وگو با یک رسانه خارجی گفته است که آلمان قصد دارد فعالیت دیپلماتیک خود را در افغانستان از سر گیرد. او افزوده است که سفارت آلمان در کابل، دوباره فعال می‌شود.

بازگشایی آرام سفارتخانه‌ها در کابل در حالی روی می‌دهد که اوضاع انسانی در افغانستان بسیار وخیم گزارش شده است. صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد که اگر نهادهای جهانی کمک‌رسان به افغانستان کمک نکنند، ممکن است یک میلیون کودک افغان به خاطر سوء تغذیه شدید، جان خود را از دست دهند.

ماری الن مک گرووارتی رئیس دفتر برنامه جهانی غذا در افغانستان نیز گفته که ۲۳ میلیون افغان قادر به دریافت یک بشقاب غذای مناسب در روز نیستند.

وی در یک پیام ویدیویی گفت: سال ۲۰۲۱ یکی از سال‌های پر مصیبت در افغانستان بود. خشکسالی در سی سال گذشته نظیر نداشته. جنگ پیش از ماه آگوست ۶۰۰ هزار تن را آواره کرده و بعد از ماه آگوست افغانستان با سقوط اقتصادی رو‌به‌رو بوده است. در نتیجه این بحران ۲۳ میلیون نفر در سراسر این کشور قادر به یک بشقاب غذا در یک شبانه روز نیستند.

رئیس کمیتهٔ بین‌المللی صلیب سرخ نیز از احتمال وقوع فاجعه انسانی در نتیجه سقوط اقتصادی افغانستان هشدار داده است.

پیتر ماوریر رئیس این کمیته به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که نشانهٔ فاجعهٔ انسانی در افغانستان در حال ظاهر شدن است.

انتهای پیام/.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید