صدراعظم اتریش:

از ریاست دولت کناره گیری می کنم!

کدخبر: ۴۵۸۸۸۱
اقتصادنیوز: الکساندر شالنبرگ صدراعظم جدید اتریش تنها دو ماه بعد از انتخاب به عنوان صدراعظم جدید پنجشنبه شب از تصمیم خود برای کناره گیری خبر داده است.
 از ریاست دولت کناره گیری می کنم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازاز خبرگزاری آسوشیتدپرس، شالنبرگ اعلام کرد به محض این‌که حزب مردم اتریش که در حال حاضر بیشترین کرسی ها را در بین هر حزبی در پارلمان این کشور دارد، رهبر جدید را انتخاب کند، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

شالنبرگ افزود: من معتقدم که دو جایگاه - رئیس دولت و رهبر حزب با بیشترین آرا در اتریش - باید به سرعت توسط یک نفر متحد شود.

با اعلام کناره گیری شالنبرگ، رسانه‌های اتریشی گزارش داده‌اند که کارل نهمر وزیر کشور فعلی این کشور ممکن است رهبر جدید حزب مردم اتریش و جانشین شالنبرگ به عنوان صدراعظم شود.

شالنبرگ در ماه اکتبر (مهرماه) پس از آن که سباستین کورتس صدراعظم سابق اتریش و رهبر سابق حزب مردم در بحبوحه اتهامات فساد از سمت خود کنار رفت، پست صدراعظمی را به دست گرفت.

به گزارش آسوشیتدپرس، کورتس و همکارانش متهم به دستکاری در نظرسنجی‌ها و تامین مالی بازنمایی‌های مثبت رسانه‌ها با پول عمومی برای کمک به او برای بالابردن جایگاه نردبان سیاسی وی در اتریش بودند.

قبل از استعفای کورتس، دادستان‌ها اعلام کردند که او به اتهام رشوه خواری سلب اعتماد مردم مورد بازجویی قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید