سی ان ان خبرداد؛

حمله سایبری به چهار شرکت دفاعی و فناوری آمریکا توسط چین

کدخبر: ۴۵۸۸۹۲
اقتصادنیوز: شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داد که هکرهای چینی توانستند به چهار شرکت دفاعی و فناوری ایالات متحده نفوذ و حمله کنند.
حمله سایبری  به چهار شرکت دفاعی و فناوری آمریکا توسط چین

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سی ان ان به نقل از شبکه های پالو آلتو گزارش داد که نفوذ به چهار شرکت دفاعی و فناوری آمریکایی در ماه نوامبر رخ داده  و هکرهای چینی مظنون اصلی این رویداد هستند، این در حالی است که همچنان صدها شرکت از نرم افزاری استفاده می‌کنند که قبلاً در حملات هدف قرار گرفته بودند.

در این گزارش آمده است که این نفوذ سایبری بخشی از فعالیت‌های جاسوسی گسترده‌تر بوده است که آژانس امنیت ملی ایالات متحده در چند ماه گذشته در حال بررسی آن است.

گزارش سی ان ان در حالی منتشر می شود که پیش از این سازمان های نظارتی اعلام کرده بودند تنها یک سازمان آمریکا تحت نفوذ سایبری قرار گرفته است.

بر اساس گزارش جدید شرکت امنیت سایبری پالو آلتو، در مجموع ۱۳ سازمان فعال در سراسر جهان در بخش‌هایی مانند دفاعی، مراقبت‌های بهداشتی، انرژی و حمل‌ونقل مورد نفوذ سایبری قرار گرفته اند.

محققان شرکت پالو آلتو معتقدند هدف هکرها دستیابی دائمی به سیستم‌ها و شبکه‌های کامپیوتری به منظور دانلود داده‌های حساس از شرکت‌های آمریکایی بوده است.

در ماه های اخیر تعداد حملات سایبری به شرکت و نهادهای کلیدی آمریکا افزایش یافته است و آسیب پذیری امنیت سایبری سیستم های این کشور را نشان می دهد.

تنها در تیرماه سال جاری به گفته یک شرکت امنیت سایبری حدود ۲۰۰ کسب و کار در آمریکا هدف حمله بزرگ باج افزاری قرار گرفت.

شرکت مایکروسافت نیز یک ماه بعد از این حادثه اعلام کرد که بیش از ۱۵۰ اداره دولتی، اندیشکده و سایر سازمان‌ها در آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

در پاییز سال گذشته نیز مدیریت شبکه نرم‌افزار آمریکایی سولارویندز تحت کنترل هکرهای نوبلیوم قرار گرفت و هزاران کارمند دولتی که پیام به‌روز کردن این نرم‌افزار را دریافت و اقدام به به‌روزرسانی کردند، قربانی حمله سایبری شدند.

در جریان این حملات سایبری که بسیار گسترده توصیف شد، وزارت خزانه‌داری،  اداره ارتباطات و اطلاعات ملی وزارت بازرگانی آمریکا و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده هدف قرار گرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید