هآآرتص خبر داد؛

آماده‌باش اسرائیل از گسترش مقاومت در کرانه باختری و قدس

کدخبر: ۴۶۰۱۹۹
یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد که به‌دنبال عملیات‌های شهادت‌طلبانه اخیر احتمال تکرار این گونه حملات و گسترش آن به داخل سرزمین‌های اشغالی وجود دارد.
آماده‌باش اسرائیل از گسترش مقاومت در کرانه باختری و قدس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، روزنامه عبری هاآرتص امروز سه شنبه اعلام کرد که اسرائیل به شدت از احتمال تشدید وضعیت امنیتی در کرانه باختری و قدس اشغالی و گسترش آن به داخل سرزمین‌های اشغالی هراس دارد.

المیادین گزارش داد، طبق گزارش این روزنامه عبری، نهادهای امنیتی، نظامی و سیاسی تشدید اوضاع امنیتی و احتمال سرایت آن به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ همانند آنچه که در تجاوز اخیر به نوار غزه اتفاق افتاد را بررسی کردند.

در گزارش هاآرتص آمده است که به دنبال این خطر، وضعیت‌آماده باش در پست‌های بازرسی و همچنین در امتداد سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ اعلام شده و اقداماتی با هدف تقویت نیروهای صهیونیست در قدس و کرانه باختری صورت گرفته است.

به نوشته این روزنامه، نهاد امنیتی اسرائیل هیچ ارتباطی بین عامل عملیات اخیر با گروه‌های فلسطینی پیدا نکرد و مشخص شد که ۲ عملیات اخیر از جمله عملیات شهادت طلبانه فادی ابو شخیدم از رهبران حماس به صورت فردی و نه به دستور جنبش حماس صورت گرفته است.

این روزنامه در پایان افزود که نگرانی‌هایی در مورد انجام حملات بیشتر به صورت انفرادی همانند موج حملات مشابه در سال ۲۰۱۵ وجود دارد.

فادی ابوشخیدم در ابتدای آذرماه طی یک عملیات شهادت طلبانه در شهر قدس یک صهیونیست را کشته و ۴ تن دیگر را زخمی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید