اردوغان: ملت‌های خلیج فارس، برادران واقعی ما هستند

کدخبر: ۴۶۰۲۰۱
اقتصادنیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که همه مردم خلیج‌فارس صرف نظر از گرایشات مذهبی و عقایدشان، برادران واقعی ترکیه هستند.
اردوغان: ملت‌های خلیج فارس، برادران واقعی ما هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز در سخنانی در جریان بازدید از پایگاه نظامی مشترک ترکیه و قطر در دوحه گفت که دو کشور ترکیه و قطر از اهمیت زیادی برای صلح و امنیت کل منطقه خلیج فارس قائل هستند.

وی با بیان اینکه «ما مطلقا خواستار  تنش، درگیری و خصومت در این منطقه نیستیم»، تصریح کرد: ما می‌خواهیم این منطقه که هم از نظر منابع زیرزمینی و هم از نظر تجاری از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، در همه زمینه‌ها توسعه یابد و روح همبستگی و برادری بر آن حاکم شود.

اردوغان افزود: ما در تلاش هستیم تا همکاری خود را با کشورهای حاشیه خلیج فارس و بر اساس احترام و منافع متقابل توسعه دهیم. همه مردم خلیج فارس بدون توجه به گرایشات فرقه‌ای و مذهبی و عقاید دینی، برادران واقعی ترکیه هستند.

رئیس جمهور ترکیه که هم اکنون در دوحه به سر می‌برد، گفت که آنکارا از قطر که به رشد ترکیه در سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و صادرات کمک کرده است، حمایت می‌کند.

رجب طیب اردوغان عنوان کرد که آنکارا هرگز همبستگی برادران قطری خود را با مردم ترکیه به ویژه در جریان کودتای خونین نافرجام 15 جولای فراموش نخواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید