وزیر خارجه آلمان: حاکمیت اوکراین را نمی‌توان زیر سوال برد

کدخبر: ۴۶۰۶۰۴
اقتصادنیویز: وزیر امور خارجه آلمان امروز اعلام کرد، حاکمیت اوکراین را نمی‌توان زیر سوال برد و برلین آماده کمک به حل مناقشه است.
وزیر خارجه آلمان: حاکمیت اوکراین را نمی‌توان زیر سوال برد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس گفت: توافق‌های مینسک در این حل و فصل تعیین‌کننده است. آلمان به توافق‌های حاصل شده در روزهای اخیر در اتحادیه اروپا و ناتو پایبند است؛ تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین موضوع چانه‌زنی نیست.

اسپوتنیک گزارش داد، این دیپلمات ارشد همچنین گفت، برلین به هماهنگی با اتحادیه اروپا و ناتو به منظور جلوگیری از تشدید نظامی ادامه خواهد داد. بربوک تاکید کرد: روسیه وادار خواهد شد بابت نقض مکرر حاکمیت اوکراین بهای سیاسی و اقتصادی بالایی پرداخت کند. تنها یک راهکار دیپلماتیک برای این درگیری وجود دارد و آلمان و فرانسه آماده مشارکت در آن هستند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت که دولت جدید آلمان در مورد تحریم دیپلماتیک المپیک پکن با هماهنگی اتحادیه اروپا تصمیم خواهد گرفت. او تصریح کرد: من خودم ورزشکار هستم، بنابراین این هم موضوع گفت‌وگوی ما بود اما می‌خواهیم در دولت جدید تصمیمی درباره تعامل با آن بگیریم. و این کار با هماهنگی با دوستان اروپایی‌مان انجام می‌شود.

همچنین ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه خواستار تنش‌زدایی در اوکراین شد و از نشست اخیر آنلاین میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه استقبال کرد.

لودریان در کنفرانس خبری با آنالنا بربوک گفت: ما به تفصیل درباره وضعیت اوکراین در چارچوب بسیج نظامی روسیه در مرزهای این کشور بحث کردیم. تنش‌زدایی ضروری است. در این راستا از گفت‌وگوی روسای جمهور روسیه و آمریکا استقبال می‌کنیم.

به گفته لودریان، نشست آنلاین پوتین و بایدن اجازه می‌دهد کانال‌های گفت‌وگو به منظور تنش‌زدایی از درگیری در اوکراین باز بماند. او گفت: خوشحالیم تماس بایدن و پوتین انجام شد. این به ما اجازه می‌دهد کانال‌های گفت‌وگو را حفظ کرده و برای تنش‌زدایی از وضعیت اوکراین اقدام کنیم. انتظار می‌رود فرانسه و آلمان به زودی یک نشست وزارتی در چارچوب نرماندی برگزار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید