اظهارات مهم ابراهیم رئیسی درباره مذاکرات وین و لغو تحریم ها

کدخبر: ۴۶۰۹۱۰
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر طرف مقابل برای رفع تحریم‌ها مصم باشد یک توافق خوب انجام خواهد شد، گفت: ارتباط با همسایگان برای ما یک استراتژی است و تاکتیک نیست.
اظهارات مهم ابراهیم رئیسی درباره مذاکرات وین و لغو تحریم ها

به گزارش اقتصادنیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، صبح امروز(شنبه) در گردهمایی روسای منتخب نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور، گفت: رمز موفقیت همه انبیا صبر و ایستادگی در راه هدف هست و بهترین مدال خدا به پیامبرش  «شرح صدر» است و این مدال بزرگی برای رسول گرامی اسلام است و برای ائمه اطهار و پیشوایان هم همین گونه است. 

وی افزود: صبر و  بردباری رسالت بزرگی است که بر دوش شخصیت هایی است که می‌خواهند در عالم اثرگذار باشند و تحول ایجاد کنند و باید بردبار بود و با تعقل و عقلانیت و تدبیر مسائل را رصد کرد و با ایستادگی پای کار ایستادند تا به نتیجه برسد وگرنه با سستی و امروز و امروز کردن کار جامعه و افراد پیش نمی رود. 

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از فارس بخوانید؛

* ما نیازمند آن هستیم که ورود به گام دوم تحولی را در کشور شاهد باشیم، بیانیه گام دوم سندی واقع بینانه برای ترسیم 42سال گذشته و ترسیم آینده بیانیه گام دوم است و جادارد با نگاه به این بیانیه بینیم که باید چگونه حرکت کرده و عقب ماندگی ها را جبران کنیم. 

* تحول باید اتفاق بیفتد و در این تحول باید فاصله وضع موجود و مطلوب را کم کنیم، رویکردها باید تغییر کند و اگر نگاه ها تغییر نکند اتفاقی نخواهد افتاد و تحول شناختی باید اتفاق بیفتد. 

* دومین تحول تحول در فرآیندهاست که برایندها در کشور مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، اگر تحول در فرآیند ها اتفاق نیفتد اتفاقی نخواهد افتاد و پیگیری اداری مسائل بسنده شود کار به جایی نمی رسد و باید تحولی انجام شود و وزارت امور خارجه می‌تواند آغازگر تحولی در این مسیر باشد.

* سومین تحول، تحول نهادی است و باید در مجموعه‌های اداری ما تحول ایجاد شود و چابکی ایجاد شود،  سفیران هم هویت انقلاب و هم منافع جمهوری اسلامی را در خارج از کشور نمایندگی می‌کنند وباید در مواجهه با سختی ها و کاستی ها خسته نشد و کارها را مجدانه پیگیری کرد. 

* سردار سلیمانی چهره با ظرفیتی بود و اگر قرار بود یا برخی ناملایمات و مشکلات کنار رود نمی توانست با داعش و تکفیری ها مواجه شود و راز موفقیتش ظرفیت داشتن ایشان بود.

* نمی شود مشکلی در داخل کشور باشد و وزارت خارجه بگوید آن مشکل داخل است، بخش قابل توجهی از ایرانیان خارج کشور هستند و سفیران و سرکنسولها باید به ایرانیان خارج از کشور مراجعه کنند چون دولت نسبت به آنان وظایفی دارد و به دلیلی تعلق آبا و اجدادی مایل هستند در ایران سرمایه گذاری کنند. 

* بسیاری برای سفر به ایران مشتاق هستند و اگر اقتصاد گردشگری و دیجیتال و دریازا را فعال کنیم مشکلات اقتصادی حل می شود  و در این زمینه نقش وزارت خارجه مهم است. 

* نقطه اقتدار اصلی برقراری ارتباط بین کشورهاست و اینکه چقدر توانسته ایم با کشورها ارتباط برقرار کنیم و این هم از مولفه های اقتدار کشور است، یک حرکت جدی نسبت به کشورهای همسایه می طلبد تا همسایه ها را به چشم فرصت نگاه کنیم و مرزها تهدید نیست و فرصت است و باید به مرزها درست نگاه کنیم.

* باید روابط با همسایگان و بویژه روابط اقتصادی پایدار شود، ارتباط با رژیم صهیونیستی نه برای کشورهای منطقه و نه برای این رژیم امنیت ساز نیست و تعامل کشور های منطقه می تواند آرامش به منطقه به ارمغان بیاورد و امروز ایران سلامی خیرخواه است و این خیرخواهی ایجاب می‌کند که این ارتباطات را داشته باشیم. 

* تحریم آمریکا علیه ما تحریم اقتصاد پایه است، راهبرد دشمن این است که این تحریم‌ها را نگه دارد و راهبرد ما این است که با دو روش خنثی سازی تحریم ها و اقدام جدی در جهت رفع تحریم ها  از تحریم‌ها عبور کنیم ما به دنبال هر دو روش هستیم.

* اگر طرف مقابل برای رفع تحریم‌ها مصم باشد یک توافق خوب انجام خواهد شد، ارتباط با همسایگان برای ما یک استراتژی هست و تاکتیک نیست.

* وضع موجود در سیاست همسایگی مطلوب نیست و حداقلی هست و سفرا و نمایندگی ها در این زمینه تاثیرگذار هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید