ادعای مهم یک نماینده درباره مذاکرات وین

کدخبر: ۴۶۱۱۰۷
یک نماینده مجلس گفت: جمهوری اسلامی از منافع ملت خود در مذاکرات عقب نشینی نمی کند، حق نداریم منافع ملت را بفروشیم، تاریخ ما را نخواهد بخشید و این اجازه را نداریم .
ادعای مهم یک نماینده درباره مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز، « محمد رضا مبلغی » نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "عملکرد تیم مذاکره کننده در وین" گفت: مذاکرات وین از گذشته تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و اکنون با پیشرفتی که داشته به یک نتیجه ملموس و مطلوبی رسیده است. جمهوری اسلامی از منافع ملت خود در مذاکرات عقب نشینی نمی‌کند، حق نداریم منافع ملت را بفروشیم، تاریخ ما را نخواهد بخشید و این اجازه را نداریم.

نماینده مردم کوهدشت با اشاره به نقطه قوت این دور از مذاکرات وین بیان کرد: نقطه قوت این دوره از مذاکرات تاکید هیات ایرانی بر حق مسلم و منافع مردم است که بهتر و پایدارتر این کار در اولویت قرار گرفته است، امیدواریم که مذاکره کنندگان محکم بایستند و با لطایف الحیلی در برابر کشورهای قدرتمند جهانی که بازی در می آورند، فریب نخورند و بر موضع اساسی و اصولی خود که حق جمهوری اسلامی است پافشاری کنند.

مبلغی بیان کرد: طرف‌های مذاکره می‌خواهند بر یک سری مسائل دیگر مثل بحث موشکی و غیره وارد گفت‌وگو با ایران بشوند که تیم مذاکره کننده این را نپذیرفته است، قطعا هر کشوری این حق را دارد که درمورد مسائل امنیتی و مسائل دفاعی خود با کسی مذاکره نکند. مگر آمریکا و روسیه و فرانسه با کسی مذاکره می‌کنند که موشک داشته باشند یا نداشته باشند؟ این حق ما است. سلاح‌های نظامی ایران بازدارندگی برای امنیت کشور دارد و از جنگ های خونین علیه کشور جلوگیری می‌کند. مذاکره کنندگان باید محکم و اصولی بر مواضع خودشان  بمانند. 

وی افزود: بعضی از کشورهای قدرتمند فریبکاری‌هایی دارند و چراغ سبزی را نشان می‌دهند که چیزی در آنطرف نیست و فقط یک فریبی برای گرفتن امتیاز بیشتر است، به هرحال اگر به یک توافق مطلوبی برسیم که حق ایران در آن لحاظ شده باشد، می‌تواند یک نتایج اقتصادی خوبی را برای کشور در پی داشته باشد. در هیچ شرایطی سرنوشت کشور را نباید به سرنوشت مذاکرات و برجام گره بزنیم زیرا باعث می‌شود طرف های خارجی فشار بیشتری وارد کرده و ایران را در موضع ضعف قرار دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید