وحشت اسرائیل از نزدیکی روابط ایران و امارات

کدخبر: ۴۶۱۳۴۳
​اقتصادنیوز: مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل هراس از نزدیک شدن روابط ایران و امارات از فروش سامانه گنبد آهنین به ابوظبی امتناع می کنند.
وحشت اسرائیل از نزدیکی روابط ایران و امارات

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه اسرائیل هیوم اعلام کرد، امارات متحده عربی در حال فشار بر رژیم صهیونیستی است تا میلیاردها دلار سامانه دفاعی هوایی گنبد آهنین به این کشور بفروشد اما مقامات صهیونیستی از این کار امتناع می کنند.

این رسانه صهیونیستی در ادامه نوشت که اسرائیل در حال حاضر مایل به فروش این سامانه ها به امارات نیست. منابعی در قدس اشغالی از این موضوع هراس دارند که باتوجه به نزدیک شدن اخیر روابط ابوظبی به تهران که موجب نگرانی اسرائیل است، فشار امارات برای اجرای قرارداد مربوط به فروش گنبد آهنین تجدید شود.

اسرائیل هیوم افزود: پس از امضای توافق عادی سازی روابط و برقراری روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات متحده عربی، فشارهای ابوظبی برای تحقق این موضوع تشدید شد اما اسرائیل از پیشبرد توافق فروش سامانه های دفاع هوایی خودداری می‌کند.

این روزنامه همچنین مدعی شد: دلیل این، بیش از هر چیزی امنیت است. همیشه در داخل امارات افراد ایرانی وجود دارند و حضور این سیستم‌های حساس در کشوری که ایران دسترسی آزاد به آن دارد، چیزی نیست که اسرائیل در حال حاضر بتواند آن را تحمل کند.

رسانه های صهیونیستی پیش از این نیز گزارش داده بودند که این رژیم از نزدیکتر شدن روابط ایران و امارات به شدت نگران است و از آن ناراضی است.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است امروز (یکشنبه) برای اولین بار به عنوان یک نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی سفر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید