دیپلمات زن تانزانیایی که دستیار گوترش در امور بشردوستانه شد

کدخبر: ۴۶۱۸۵۵
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد، یک زن تانزانیایی به نام جویس مسویا را به‌عنوان دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و معاون هماهنگ‌کننده امداد اضطراری منصوب کرد.
دیپلمات زن تانزانیایی که دستیار گوترش در امور بشردوستانه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خانم "جویس مسویا" از کشور تانزانیا را به عنوان دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و معاون هماهنگ کننده امداد اضطراری منصوب کرد.

خانم "جویس مسویا" از کشور تانزانیا جانشین اورسولا مولر از آلمان می شود. خانم مسویا از سال ۲۰۱۸ به عنوان دستیار دبیرکل و معاون مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل در نایروبی در کشور کنیا فعالیت داشته است.

وی در این سمت، مسئول بودجه ۴۵۵ میلیون دلاری و مجموعه ای از پروژه ها به ارزش بیش از یک میلیارد دلار بود. او همچنین در امضای  ۱۸ توافقنامه چندجانبه زیست‌محیطی، از جمله کنوانسیون‌های منطقه‌ای دریا نقش رهبری داشته است.

بر اساس بیانیه دفتر دبیر کل سازمان ملل،  خانم مسویا همچنین چندین نقش رهبری ارشد در بانک جهانی از جمله به عنوان نماینده ویژه و رئیس دفتر گروه بانک جهانی در کشور کره، هماهنگ کننده منطقه ای در موسسه بانک جهانی مستقر در چین و مشاور ویژه معاون اول رئیس جمهور تانزانیا و اقتصاددان ارشد را بر عهده داشته است.

این دیپلمات زن تانزانیایی دارای کارشناسی ارشد میکروبیولوژی و ایمونولوژی از دانشگاه اتاوای کانادا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید