انتقاد اصلاح طلب معروف از اظهارات نماینده مخالف موسیقی/ این اندیشه هاخطرناک هستند

کدخبر: ۴۶۲۶۲۲
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اظهارات سید کاظم موسوی، گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی آدم باورش نمی‌شود نماینده مجلسی که منتخب درصدی از مردم یک حوزه انتخابیه است، چنین حرفی را بیان کند
انتقاد اصلاح طلب معروف از اظهارات نماینده مخالف موسیقی/ این اندیشه هاخطرناک هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، غلامرضا ظریفیان، درباره اظهارات یک نماینده مجلس در خصوص این که اگر کسی به دنبال موسیقی است در کشور دیگری زندگی کند و اینکه پیش از این نماینده هم کسانی بودند که چنین حرف‌هایی را زدند و در جامعه واکنش‌های بسیاری نشان داده شد، گفت: البته آقای نماینده حرف‌های خود را تکذیب کرد با این حال بهتر بود این واژه‌ها به زبان آورده نمی‌شد؛ انسان باورش نمی‌شود در قرن بیست و یکم و در ایران و جمهوری اسلامی که از ابتدای انقلاب با موسیقی سر و کار داشته، کنسرت برگزار کرده و خوانندگان بزرگی را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی معرفی کرده است و از همه مهم‌تر بنیان‌گذار انقلابش از موسیقی دفاع کرده است، چنین سخنانی  مطرح شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی آدم باورش نمی‌شود نماینده مجلسی که منتخب درصدی از مردم یک حوزه انتخابیه است، چنین حرفی را بیان کند! باز الحمدالله این نگاه، یک نگاه فردی و است نگاه نظام نیست و امیدوارم که تسری پیدا نکند، زیرا بعضی از این اندیشه‌ها آنقدر مخرب هستند که می‌توانند نقش ویروس را ایفا کنند، یعنی خطرناک هستند و منتقل می‌شوند به اقلیتی که شتابش زیاد شده و مشکل‌ساز می‌شود.

وی ادامه داد: داشتن چنین نگاهی مانند آن است که جهان امروز بدون الکتریسته باشد، دنیای بدون موسیقی دقیقا یک چنین وضعیتی دارد. 

ظریفیان خاطرنشان کرد:  موسیقی در جهان جدید یک بخش مهمی از زیست انسان امروزی است با او نفس می‌کشد، زندگی می‌کند و به آن معنا می‌بخشد. موسیقی ما با فرهنگ عرفانی عجین شده است و صدها نغمه و اثر ارزشمند ساخته شده است. موسیقی تنها در عرصه‌های سنتی و مقامی نیست بلکه عرصه‌های بسیار گسترده‌ای دارد و چنین حرف‌هایی مانند آن است که جهان امروز را بدون اینترنت و الکتریسته و حتی اکسیژن تصور کنیم. 

وی تاکید کرد: همان قدر که حیات جسمی یک انسان با اکسیژن تدوام پیدا می‌کند، حیات معنوی وی نیز با یکسری از امور مثل دین، اندیشه، کتاب، هنر و موسیقی معنادار می‌شود و اگر این‌ها را از زندگی بشری بگیریم، به شدت با رنج و خشونت رو به رو می‌شود؛ جریان‌های انحرافی که از این ساحت‌ها دور شدند خشن شدند و جنایت کردند. همین رویه چقدر جهان بشری را با رنج و سختی رو به رو کردند؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: معتقدم اشخاصی که چنین اظهارنظرهایی را مطرح می‌کنند در بخش عمده‌ای از فهم انسان، جهان هستی، دین، انقلاب و جمهوری اسلامی باید یک تجدیدنظر اساسی کنند، هرچند که الحمدالله این نگاه، نگاه شایعی در جمهوری اسلامی نیست اما بخشی از نگرش‌های محدودکننده در آن مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه حتی در دولت آقای رئیسی و کارگزاران این دولت چنین تصور و نگرشی وجود ندارد، گفت: عزیزان مجلس و بسیاری از کسانی که احیاناً با افرادی مانند این نماینده هم جریان هستند باید پاسخ این افراد را بدهند که این نگاه در واقع منحط است و این جریان باید از چنین نگاهی تبری بجوید.

ظریفیان ادامه داد: انقلاب اسلامی با وجود این‌که برخی از گرایشات تلاش کردند مسیر را محدود کنند اما در عرصه‌هایی همانند سینما و هنر رشد نسبتا خوبی داشته است؛ برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران، مجلس و حتی حوزه‌های علمیه قم از سینما و تئاتر و هنر و موسیقی حمایت کردند.

وی تاکید کرد: این عزیزان باید در نگرششان تجدیدنظر کنند و ببینند در چه زمانه و دورانی زندگی می‌کنند؛ چنین دیدگاه‌هایی هم حتی در دوره سنت هم جایگاهی نداشته است چه برسد به دوره مدرن، اظهار نظرکنندگان یادشان باشد این نوع نگاه‌ها آثار منفی‌اش بیشتر نا‌امید و عصبانی کردن مردم است که کار سختی را برای دفاع کردن از دین و جمهوری اسلامی به وجود می‌آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید