ایران و آمریکا بالاخره دور یک میز می‌نشینند

کدخبر: ۴۶۲۷۸۶
اقتصادنیوز: اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره موضوع افغانستان با حضور کشورهای عضو این سازمان و آمریکا برگزار می‌شود.
ایران و آمریکا بالاخره دور یک میز می‌نشینند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، توماس وست نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان از برگزاری اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد پاکستان با موضوع افغانستان استقبال کرد و آن را ابتکاری به موقع و مهم دانست.

توماس وست که جانشین زلمی خلیلزاد شده است، روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خوشحالم که در اسلام آباد برای شرکت در نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی، با تمرکز بر وضعیت بشردوستانه در افغانستان حضور دارم.  این یک ابتکار به موقع و مهم است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست فوق العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با دستور کار بررسی اوضاع افغانستان، بامداد یکشنبه به وقت محلی وارد «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان شد.

این مقام آمریکایی همچنین اظهار داشت در این هفته با سناتور باب منندز رییس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور جمیز ریش عضو ارشد این کمیته در خصوص مسیر پیش رو در افغانستان مشورت کردم.

وی افزود: همچنین از توصیه های مهم از مجریان برنامه های انسان دوستانه مانند کمیته بین المللی صلیب سرخ، شورای پناهندگان نروژ و همچنین همکاران در سازمان ملل دریافت کردم. کار آنها جان انسان ها را نجات می دهد و ما باید به آنها کمک کنیم و ابهامات در مورد سیاست آمریکا را برطرف کنیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان مدعی شد: در حالی که ما به دیپلماسی شفاف با طالبان  در مورد مسائلی چون حقوق بشر، تروریسم، و دسترسی به آموزش، در کنار بسیاری از مسائل دیگر ادامه می دهیم، مردم افغانستان در مرکز ملاحظات ما باقی خواهند ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید