مقام عراقی فاش کرد/ ۳۰۰ داعشی در عراق حقوق بازنشستگی می‌گیرند!

کدخبر: ۴۶۳۲۶۰
اقتصادنیوز: یکی از مسؤولان عراقی امروز ادعا کرد که ۳۰۰ عضو داعش از دولت عراق حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.
مقام عراقی فاش کرد/ ۳۰۰ داعشی در عراق حقوق بازنشستگی می‌گیرند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، الجزیره اعلام کرد، عبدالاله النائلی، رئیس موسسه الشهدا توضیح داد: موسسه کمیته‌هایی برای بررسی تصمیمات مشمولین قانونش (متضرران) تشکیل داده تا از صحت و سقم تصمیمات و توقف هرگونه تصمیم مغایر با ضوابط و نیز اتخاذ تدابیر حقوقی علیه متخلفان مطمئن شود.

او بیان کرد: بسیاری از تصمیمات مشمولین دچار مشکلاتی هستند و پول هنگفتی برای غیر مستحقان صرف شده لذا موسسه تلاش می‌کند جانب عدالت را درباره خانواده‌های قربانیان رعایت کند.

موسسه شهدا ماموریت پرداخت خسارت به متضرران و خانواده‌های قربانیان حملات تروریتسی و نظامی در کشور را برعهده دارد.

النائلی افزود: بعد از بررسی دقیق اسامی مشمولین از رهگذر پایگاه‌های داده‌ها ۳۰۰ تروریست در استان الانبار در غرب کشور را رصد کردیم که از دولت حقوق‌های بازنشستگی دریافت می‌کنند در حالیکه اسامی آنها را در پایگاه‌های داده‌های داعش نیز یافتیم.

او خاطرنشان کرد: مکاتباتی با سازمان بازنشستگی داشتیم تا پرداخت این حقوق‌ها را متوقف کند.

عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را با باز پس گیری تمامی اراضی که داعش در سال ۲۰۱۴ تصاحب کرده و یک سوم مساحت کشور بود، اعلام کرد؛ اما این تشکیلات همچنان از طریق گروه‌های زیرزمینی خود در مناطق مختلف و گسترده دست به حملات پراکنده می‌زند.

مقامات عراق هزاران تن را به اتهام وابستگی به داعش طی سال‌های گذشته بازداشت کرده‌اند و هنوز جستجوی مظنونان  تروریستی ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید