سردار تنگسیری: دستی را که به کشور ما دست درازی کند، قطع خواهیم کرد

کدخبر: ۴۶۳۳۸۵
سردار تنگسیری گفت: ما هیچگاه اجازه نخواهیم داد کشوری به آب‌های سرزمینی ما، نگاه تهدیدآمیز داشته باشد و قطعاً چشمی که بخواهد از این جایگاه به کشور ما نگاه سوء‌یی داشته باشد را کور خواهیم کرد و آن دستی که بخواهد به کشور ما دست درازی کند را قطع خواهیم کرد.
سردار تنگسیری: دستی را که به کشور ما دست درازی کند، قطع خواهیم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع خبرنگاران در منطقه عمومی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ گفت: این رزمایش با اشراف اطلاعاتی دقیق مواضع دشمن آغاز و با بکارگیری سامانه‌های جنگال، مختصات جغرافیایی حضور دشمن شناسایی و با استفاده از تجهیزات و تسلیحات نوین ساخت داخل از سواحل جزایر و آب‌های سرزمینی، تمرین دفاع پوششی با موفقیت انجام شد.

وی افزود: در مرحله دیگری از این رزمایش، شلیک‌های همزمان و اصابت چند نقطه‌ای هدف هم تمرین شد که با موفقیت همراه بود و به تمامی اهدافی که فرماندهان در نظر داشتند و در بازی جنگ به آن رسیده بودیم با موفقیت اصابت انجام گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه در این رزمایش از شناورهایی که اخیراً به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پیوسته هم بکارگیری شد، افزود: سرعت این شناورهای تندرو و موشک‌انداز به ۷۵ تا ۹۵ نات می‌رسد.

دریادار تنگسیری با اعلام موفقیت‌آمیز بودن عملیات‌های از پیش تعیین شده تا این مرحله از رزمایش، گفت: تمام تجهیزات به کار رفته در عملیات‌های مختلف این رزمایش ساخت داخل هستند.

وی پیام این رزمایش را حفظ اقتدار ملی، ثبات امنیت منطقه، تقویت وحدت اسلامی، عزت آفرینی، تولید قدرت و ارتقای توان نظامی و اطمینان بخشی از حفظ توان و آمادگی‌های رزم توصیف و تصریح کرد: پیام این رزمایش به دشمنان ما این است که ما هیچگاه اجازه نخواهیم داد کشوری به آب‌های سرزمینی ما، نگاه تهدیدآمیز داشته باشد و قطعاً چشمی که بخواهد از این جایگاه به کشور ما نگاه سوء‌یی داشته باشد را کور خواهیم کرد و آن دستی که بخواهد به کشور ما دست درازی کند را قطع خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین پیام رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ برای کشورهای دوست در منطقه را صلح، دوستی و برادری عنوان و تاکید کرد: ما کشورهای منطقه می‌توانیم با همیاری و همراهی یکدیگر، امنیت خلیج فارس و آب‌های مشترک را به صورت کامل فراهم کنیم و نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در اینجا نیست.

دریادار تنگسیری در پایان تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا آمادگی کامل دارند که اگر یک نیروی فرامنطقه‌ای بخواهد در منطقه آتش افروزی کند این آتش را به سمت خودش هدایت و آن را به آتش می‌کشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید